شنیدن آوای مرال های دیلمان و درفک بیشتر شد


۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۱:۴۵ | کد خبر: ۱۰۵۷ چاپ
شنیدن آوای مرال های دیلمان و درفک بیشتر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: امسال آوای مرال‌ها و مشاهدات عینی این گونه‌های جانور ارزشمند بیشتر از سال گذشته در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک است.  

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، لطیف جواهردشتی گفت: منطقه‌ شکار ممنوع دیلمان و درفک به لحاظ زیستگاه مرال بسیار در گیلان حائز اهمیت است و بیشترین جمعیت این گونه در همین منطقه مشاهده می شود.

وی افزود: امنیت و غذا یکی از مولفه‌های مهم حفظ و ازدیاد جمعیت گونه‌های جانوری است و خوشبختانه در حال حاضر تا حدود مناسبی این مولفه ها برای مرال های سیاهکل موجود است.

جواهر دشتی با بیان اینکه منطقه های شکار ممنوع اولویت پنجم حفاظت های زیست محیطی هستند، خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت که حضور گونه‌های شاخص حیات وحش استان در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک بیش از دیگر پناهگاه‌ها و یا پارک ملی و ... است.

وی تصریح کرد: بر اساس آوا شنوایی و مشاهدات عینی که در این منطقه صورت گرفته امسال آوای مرال ها بیش از سالهای گذشته شنیده شده است و این امر مایه خوشحالی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل در خصوص شکارچیانی که طمع به شکار مرال های این منطقه دارند، افزود: شامگاه گذشته یگان هوشیار و ساعی حفاظت محیط زیست سیاهکل در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک پس از وصول اطلاعات از سوی مخبرین و علاقه‌مندان به طبیعت مبنی بر حضور شکارچی در، طی گشت زنی و ساعتی در کمین ماندن پس از رویت دو نفر شکارچی به همراه دو قلاده سگ شکاری با اسلحه نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

وی گفت: متخلفین ابتدا اقدام به فرار و اسلحه را به جایی پرتاب می کنند اما مامورین پس از تعقیب و گریز چند ساعته که در میانه راه نیروهای انتظامی بخش دیلمان نیز وارد ماجرا شدند، ضمن دستگیری متخلف و با یافتن اسلحه، و اعترافات پرونده برای ارسال به مراجع قضایی اقدام می‌کنند.

جواهردشتی ضمن تشکر از همه مردم و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش که در این زمینه با محیط زیست همکاری بسیار موثری دارند از تمام شکارچیان درخواست کرد، طبق قوانین و ضوابط تعریف شده و دستورالعمل های موجود نسبت به شکار اقدام و از هر گونه شکار درون مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع پرهیز کنند. 

 

نظر شما:

security code