گرداننده کانال همسریابی در رشت دستگیر شد


۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۲۲:۴۶ | کد خبر: ۱۰۵۸۲ چاپ

جانشین پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که با راه‌اندازی کانال همسر یابی از شهروندان کلاهبرداری می‌ کرد، خبر داد.

گرداننده کانال همسریابی در رشت دستگیر شد

کلانشهر: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، جانشین پلیس فتا گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: طی رصد مستمر و شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا کانال تلگرامی تحت عنوان همسر یاب که با دریافت شارژ و یا از طریق کارت به کارت از شهروندان کلاهبرداری می کرد ،مورد شناسایی قرار گرفت.

 

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی متهم ۴۴ ساله این پرونده در شهر رشت مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

 

سرهنگ نقی‌مهر ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و عنوان داشت ادمین کانال مذکور بوده و با ترفندهای مختلف اقدام به فریب شهروندان می‌ کرد؛ لذا پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

 

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: به‌ هیچ‌عنوان عکس‌های خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند چراکه بسیاری از سودجویان این عکس‌ها را برداشته و در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.

 

جانشین پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع رسانی کنند.