زوج ۲ خودروساز ایرانی به زودی به روانه بازار می شوند. شاهین محصولی از سایپا و تارا محصول جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید.

تارا و شاهین بازار خودروی ایران را متحول می کنند + مشخصات

 

کلانشهر: به گزارش رکنا، بازار خودروی ایران مدت هاست که از نبود مدل‌های جدید و تنوع کم به شدت رنج می‌برد. تا زمانی که واردات خودرو آزاد بود تنوع زیادی در بازار وجود داشت اما حال شرایط بسیار بدتر شده است. ایران خودرو و سایپا در همین راستا و برای جذب بیشتر مشتریان خود اقدام به تولید محصولات جدید کردند.

 

به نوعی می‌توان گفت ایران خودرو و سایپا قصد دارند بهترین‌ها و در عین حال گران‌ترین محصولات خود را روانه بازار کنند. هر دو محصول سایپا و ایران خودرو نیز در رده سدان‌ها قرار دارند. اما آخرین اخبار از شرایط تولید، امکانات و مشخصات این خودرو چیست؟

 

مشخصات شاهین خودروی جدید سایپا

طبق آخرین توضیحاتی که مدیرعامل سایپا، جواد سلیمانی داده خط تولید شاهین از ۱۵ آذر کار خود را آغاز کرده است. آنطور که اعلام شده تیراژ تولید روزانه شاهین از ۵ دستگاه شروع شده و به مرور افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از نکات جالبی که سلیمانی به آن اشاره کرد مربوط به کیفیت شاهین بود که بیشتر متقاضیان نیز در این خصوص شک دارند. اما مدیرعامل سایپا اظهار کرد که این خودرو در مقایسه با ال۹۰ و سراتو قابلیت رقابت از لحاظ کیفی دارد. حتی شاهین در برخی از شاخص‌های کیفی در سطح بالاتری نسبت به سراتو قرار گرفته است.

این خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو روانه خیابان‌های کشور خواهد شد. حداکثر توان این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن.متر است. از جمله امکانات رفاهی شاهین نیز می‌توان به مواردی نظیر سانروف، دو کیسه هوا، چراغ‌های دی لایت، سنسور نور، نمایشگر لمسی، ترمزهای دیسکی، استارت دکمه ای، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، فرمان برقی، آینه‌های تاشوی برقی، و سنسور پارک به همراه دوربین دید عقب اشاره کرد. با توجه به تمام این موارد به نظر می‌رسد که شاهین از لحاظ امکانات رفاهی در سطح مناسبی قرار دارد و می‌تواند نیاز بیشتر افراد را برقرار کند.

 

مشخصات تارا محصول جدید ایران خودرو

ایران خودرو تارا جدیدترین محصول این خودروسازی است که اخیرا در حال تست نیز در خیابان‌ها دیده شده و در مراحل تولید آزمایشی قرار دارد. آنطور که اعلام شده این خودرو قرار است با داخلی‌سازی بیش از ۹۰ درصد تولید و به‌دست مشتریان برسد.

تارا از پیشرانه ec5 بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن.متر دارد. از لحاظ پیشرانه تقریبا این خودرو با شاهین تقریبا در یک سطح قرار دارند هرچند که میزان گشتاور شاهین ۱۵ نیوتن.متر بیشتر است.

از لحاظ امکانات نیز تارا در سطح قابل قبولی همانند شاهین قرار دارد. از جمله امکانات مهم این خودرو می‌توان به استارت دکمه ای، کروز کنترل، فرمان برقی، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سنسور نور و باران، تریم چرم و پارچه، سیستم تهویه الکتریکی، صندلی راننده برقی، نمایشگر لمسی، سانروف و ۴ کیسه هوا اشاره کرد.