مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

اجرای طرح نماد در ۱۲۸ مدرسه استان گیلان


۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۳:۰۱ | کد خبر: ۱۰۶۳ چاپ
اجرای طرح نماد در ۱۲۸ مدرسه استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح نماد با هدف شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی امسال در ۱۲۸ مدرسه سه شهرستان استان گیلان در حال اجرا است.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، نادر جهان‌آرای پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح نماد در مدارس سه شهرستان رشت، شفت و لنگرود در حال اجرا است، اظهارکرد: این طرح با هدف شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و ارائه آموزش و راهکار حل مشکلات با کمک کادر آموزشی مدارس و اولیاء دانش آموزان  برگزار می شود.

جهان آرای با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان از سال ۹۴ در کشور آغاز شده است، افزود: این طرح در مرحله نخست با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته نوع و میزان بزه و آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف و مدارس دخترانه و پسرانه با یکدیگر متفاوت است، بیان‌کرد: در این طرح دانش آموزان راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و همچنین مهارت های زندگی فردی و اجتماعی را آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی آغاز می شود، ادامه داد: در اجرای این طرح دانش آموزان، اولیا و کادر آموزشی مدارس برای آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و راه مقابله با آن در ۱۰ جلسه آموزشی شرکت کنند.

جهان آرای با اشاره به اینکه این طرح سال گذشته در ۱۲ مدرسه شهرستان های رشت و شفت اجرا شد، افزود: امسال این طرح با اضافه شدن شهرستان لنگرود در ۱۲۸ مدرسه استان در حال اجرا است. این طرح باید تا سال ۱۴۰۰ در تمامی مدارس استان گیلان اجرا شود.