زندان حق هیچ مادری نیست


۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۷ | کد خبر: ۱۰۷۱ چاپ
زندان حق هیچ مادری نیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از زندان زنان رشت گفت: زندان حق هیچ مادری نیست.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته در سفر خود به گیلان با حضور در زندان زنان رشت ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی این زندان شامل کارگاه خیاطی، اشتغال نشسته، سراجی سنتی، کارگاه قالی بافی و… نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید از اقدامات و فعالیت هایی که برای توان افزایی زنان، توانمند سازی و مهارت افزایی زندانیان، امورات مددکاری و کمک به حل مشکلات آنان، بهداشت درمان، وضعیت ظاهری و زیبایی اتاق ها صورت گرفته از کلیه مدیران و مسئولان زندان تقدیر کرد.

ابتکار با بیان اینکه شاهد تلاش های مسئولان، مددکاران این زندان برای توان افزایی و حل مشکلات زنان زندانی بودیم، تصریح کرد: گام های مهمی در این راستا برداشته شده است امیدواریم این اقدامات بتوانند زمینه ساز بازگشت این زندانیان به کانون گرم خانواده باشد.

وی وضع موجود بند نسوان رشت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بازدیدی که از کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال داشتیم و با توضیحاتی که مددجویان و مسئولین  زندان ارایه دادند نشان از اهتمام جدی این مرکز برای بازتوانی اجتماعی این قشر آسیب دیده دارد.طی بازدیدهایی که از زندانهای کشور داشتم زندان زنان رشت از لحاظ برنامه های اصلاحی و تربیتی، اشتغال، بهداشتی و درمانی، وضعیت ظاهری، زیباسازی اتاقها و نظم و انظباط از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

ابتکار در پایان در جمع مددجویان تصریح کرد: هیچ کس دوست ندارد که کسی در زندان باشد و هیچ مادری نباید در زندان باشد، امید است با توجه به برنامه های فرهنگی که از طرف زندان برای شما تهیه و تدوین شده از قبیل کلاس های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی، حفظ و قرائت قرآن، با زندانی کردن نفس خود و توسل و توکل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) و الگو قرار دادن از سیره و روش ایشان از زندان آزاد و دیگر مرتکب جرم نشوید.

سید حمید حسینی مدیرکل زندانهای گیلان در ادامه افزود: نقش زنان در خانواده به عنوان هسته پایدار جامعه و محور بنیادین تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شناخته شده و همیشه مورد تأیید بوده است. ما معتقدیم  با توجه به نقش حساس زن در سلامت، موفقیت و یا شکست خانواده و جامعه، باید به کلیه نیازهای روانی، عاطفی، جسمانی و معنوی آنان بپردازیم و آنرا ارتقا بخشیم. یکی از اولویت های ما در ارایه برنامه های اصلاحی توجه بیشتر به این قشر آسیب پذیر است. 

وی اظهار کرد: ما با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور، زمینه های لازم جهت ادامه تحصیل مددجویان نسوان را آماده کرده ایم تا بتوانند تحصیلات خود را حتی در مقاطع بالای دانشگاهی ادامه دهند.

حسینی گفت: با تدوین  برنامه های اصلاحی و تربیتی، در تلاشیم با همکاری دیگر ارگان ها و نهادهای استان، در چارچوب قانون، ضمن توانمند کردن زندانیان، اشتغال آنان را فراهم کرده و زمینه بازگشت اثربخش آنان به کانون گرم خانواده را  ارتقاء بخشیم. ولی همچنان به کمک ها دولت و سازمان های ذیربط جهت توسعه زیرساخت ها نیازمندیم.

 

نظر شما:

security code