دعوت از سه رزمی کار آستارایی به اردوی تیم ملی هاپکیدو

مدال آوران آستارا در مسابقات هنرهای رزمی و دفاع شخصی (شین مو هاپکیدوی) قهرمانی کشور، طی مراسمی که در سالن صالحین سپاه بندر مرزی آستارا برگزار شد، تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، وحید خاصی پور، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا در این مراسم، اظهار کرد: آستارا دارای استعدادهای بالقوه و ظرفیتی بالا در عرصه ورزش های انفرادی، بخصوص ورزش های رزمی است.

وی با بیان اینکه همه ساله شاهد افتخار آفرینی ورزشکاران این شهرستان در عرصه های بین المللی و ملی هستیم، ادامه داد: در حال حاضر جهش مناسبی را در فوتبال، والیبال، هندبال، شنا، جودو، دو ومیدانی، سوارکاری، شطرنج و سایر رشته ها شاهد هستیم که نوید بخش روزهای پرافتخار برای جامعه ورزشی شهرستان است.

خاصی پور با اشاره به اینکه تیم هنرهای رزمی و دفاع شخصی استان گیلان با ترکیبی از ورزشکاران برتر شهرهای مختلف استان گیلان در رقابت های قهرمانی کشور حضور یافت، تصریح کرد: از 20 مدال آور گیلانی، 12 مدال را رزمی کاران آستارا کسب کردند که مبین رشد قابل توجه این رشته ورزشی در شهرستان است.

وی با اشاره به اقدام تحسین برانگیز پاکسازی سالن محل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در شهر آمل استان مازندران توسط ورزشکاران گیلانی اعزامی، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری فکری باشگاه ها در زمینه ارتقای سطح فرهنگ جامعه از دیگر اهدافی می باشد که دست اندرکاران و مربیان آستارا به خوبی به آن پرداخته اند.

پیام رفیعی پور، مربی آستارایی اعزامی به این مسابقات، در این مراسم گفت: در دوره فوق ۲۰۰ رزمی کار از استان های سراسر کشور در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن شهیدقنبری آمل با هم رقابت کردند که تیم منتخب گیلان جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه مسابقات در هر رده سنی در ۶ وزن برگزار ‌شد، افزود: نفرات برتر این مسابقات به اردوی آماده سازی تیم ملی برای اعزام به مسابقات بین المللی در جمهوری ایرلند دعوت شدند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه تیم شهرستان آستارا موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال نقره شدند، افزود: ایلیا قاسمی و علیرضا شادمان پور (مدال طلا)، امید گنجی پی و امیر سبزواری (مدال نقره) و آرمین لطف اللهی، آرین درگاه نشین، امیرحسین غزنویان، طاها اسدی، سهیل صالحی، سعید ساسانیان، هومن بهره و معین تاجبخش (مدال برنز) را از آن خود کردند.

وی اضافه کرد: از تیم آستارا، امیرمحمد فتحی، سیدحسین تقوی و علی آدمیت نیز به اردوی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات بین المللی دعوت شدند.

به گزارش ایسنا، «مو هاپکیدو» هنر رزمی است که تکنیک‌های ضربه‌ای دست و پا، فنون پرتابی و روش‌های قفل مفاصل دست و پا را باهم ترکیب کرده‌است.

 

نظر شما:

security code