تعداد شهرستان های زرد گیلان به شش شهرستان رسید / ۱۰ شهرستان همچنان در وضعیت نارنجی

کلانشهر: جانشین ستاد کرونای گیلان، شهرستان های رضوانشهر، صومه سرا، فومن، شفت، املش و سیاهکل را دارای وضعیت زرد دانست و اظهار کرد: ۱۰ شهرستان نارنجی داریم.

محمود قاسم نژاد، با اشاره به خارج شدن استان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی، اظهار کرد: در سایه تعامل و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف و اقشار از وضعیت قرمز خارج شدیم.

وی با بیان اینکه براساس پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، همچنان وضعیت نارنجی و زرد در سراسر استان وجود دارد، تصریح کرد: خارج شدن از وضعیت قرمز به معنی اجرا نکردن محدودیت های تردد در شهرهای نارنجی و زرد نیست.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان تصریح کرد: تردد با وسائل نقلیه شخصی از وضعیت زرد به نارنجی و برعکس ممنوع است؛ البته خودروهای دارای مجوز از فرمانداری امکان تردد دارند.

قاسم نژاد، با اشاره به فعال بودن تاکسی، اتوبوس و خطوط سواری بین شهری، خاطرنشان کرد: دستگاه های خدمات رسان در شهرهای نارنجی با دوسوم کارکنان و دستگاه های غیر ضروری با ۵۰ درصد کارکنان فعال هستند.

وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه های خدمات رسان در شهرهای زرد صد درصد ظرفیت حضور دارند، گفت: دستگاه های غیر ضروری در شهرهای زرد نیز با دوسوم کارکنان فعال خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت وگو با خبر شبکه باران شهرستان های رضوانشهر، صومه سرا، فومن، شفت، املش و سیاهکل را دارای وضعیت زرد دانست و اظهار کرد: ۱۰ شهرستان نارنجی داریم.

قاسم نژاد همچنین متذکر شد: در شهرهای زرد گروه های شغلی یک، دو و سه و در شهرهای نارنجی گروه های شغلی یک و دو فعال خواهند بود.

نظر شما:

security code