نهال، سنگ بنای باغبانی گیلان است


۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۰۶ | کد خبر: ۱۰۸۰ چاپ
نهال، سنگ بنای باغبانی گیلان است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: دستیابی به باغات یکدست و یکنواخت ژنتیکی در جهت باغبانی پایدار از مهمترین اهداف این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر در جلسه کشاورزی استان گفت: توزیع بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار( مثمر و غیرمثمر) در بخش کشاورزی استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: عمده این نهال‌ها با اولویت طرح های توسعه اصلاح، جایگزینی و همینطور توسعه باغات در اراضی شیبدار استان استفاده می‌شود.

پارسافر ادامه داد: افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و ۳ و تامین نهال استاندارد (با اصالت و سالم) مورد نیاز بهره‌برداران و همینطور دستیابی به باغات یکدست و یکنواخت ژنتیکی در جهت باغبانی پایدار از مهمترین اهداف این طرح است.

وی گفت: انواع ارقام (دانه دارها ،هسته دارها، دانه خشک ،مرکبات و گیاهان دارویی) که مستعد تولید اقتصادی و تجاری هستند، با تایید کمیته فنی نهال استان از یارانه نهال برخوردار می شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهال یارانه دار به استان اختصاص پیدا کرده است که بخشی از مبلغ خرید نهال به عنوان یارانه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

نظر شما:

security code