با این کارها کودک تان راحت نفس می کشد


۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۶ | کد خبر: ۱۰۸۸۵ چاپ

اگر کودک تان موقع خواب بینی کیپ دارد و به سختی نفش می کشد حتما این مطلب را بخوانید.

با این کارها کودک تان راحت نفس می کشد

کلانشهر: به گزارش رکنا ، به کودک خود کمک کنید تا هنگام خواب وقتی بینی او کیپ می‌شود راحت‌تر نفس بکشد. وقتی کودکتان به سختی از راه بینی تنفس می‌کند بویژه در شب‌های سرد زمستان هنگام خواب می‌توانید به او کمک کنید. هنگامی که بینی او کیپ می‌شود همین مسئله باعث می‌شود تا او شب بیدار بماند و نتواند بخوابد. در این هنگام بهتر است از قطره دکونژستان و یا کپسول آن استفاده کنید.

 

برای تنفس راحت کودک چه کنیم؟

ـ مطمئن باشید که تهویه اتاق کودک شما در طول روز خوب بوده است.

 

ـ زیر سر کودک چند بالشت قرار دهید و کمی سر او را از بدن بالاتر نگه دارید. با این کار حالت گرفتگی کمتر می‌شود و به او کمک خواهد کرد.

 

ـ سعی کنید از دستمال‌کاغذی‌هایی استفاده کنید بسیار لطیف باشد. زیرا اگر دچار آبریزش بینی شد باعث زخم شدن بینی او نشوند.

 

ـ از کرم و ژل‌های چرب برای اطراف بینی استفاده کنید و اجازه ندهید لب و بینی او خشک شود.

 

ـ از بخورهای مختلف استفاده کنید. مانند اکالیپتوس و یا دارچین و اجازه ندهید فضای اتاق خشک باشد. این بخارها باعث می‌شوند که تنفس کودک راحت‌تر انجام شود.

 

چند روش که با انجام آن کودک متوجه می‌شود وقت خواب است:

یک‌سری اعمال و رفتار را بصورت عادت انجام دهید و هر شب تکرار کنید با این کار به او یاد می‌دهید با دیدن این رفتار از شما، او باید خود را برای خواب آماده کند:‌

 

ـ بعد از شام سعی کنید صدای تلویزیون یا رادیو را کم کنید. یا اینکه قبل از خواب به حمام برود، یک زمان خاص برای خواندن داستان‌های شب، درآغوش گرفتن و نوازش کردن است.

 

ـ یک لیوان شیر گرم قبل از خواب به کودک شما کمک می‌کند تا او راحت‌تر بخوابد و آرامش بیشتری داشته باشد. اما در مورد مسواک زدن کاملاً مراقب باشید. زیرا او باید بداند که قبل از خواب و بعد از خوردن هر چیزی غیر از آب باید دندان‌هایش را مسواک بزند.

 

ـ اگر کودک شما عادت داشته باشد به نوارهای قصه گوش کند مسئولیت شما کمتر خواهدبود. تنها کافی است یک دستگاه ضبط صوت خصوصی برای او در اتاقش قرار دهید.

 

ـ به پرده و پوشش پنجره‌ها توجه کنید. گاهی اوقات کودکان کم‌سن و سال‌تر با کمترین نور و روشنایی از خواب می‌پرند.

اشتراک گذاری:
برچسب‎ها : خواب کودک

نظر شما:

security code