شناسایی بالغ بر 90 نقطه حادثه خیز در جاده های گیلان

با اشاره به شناسایی بالغ بر 90 نقطه حادثه خیز در جاده های گیلان، گفت: تعدادی از این نقاط اصلاح شد و برخی نیز در دست اصلاح هستند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، علی اوسط اکبری مقدم دهمین جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به اینکه گیلان علیرغم وسعت جغرافیایی کم دارای تراکم جمعیت بسیار بالایی است، افزود: گسترش محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از شاخص های توسعه در دنیا مطرح است.

وی  خاطرنشان کرد: تصادف موتورسیکلت ها در جاده‌های درون و برون شهری آمار بالایی دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راهور در حوزه آموزش‌های همگانی به ویژه برای عابران پیاده و موتورسواران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ده ماهه نخست سال گذشته و امسال به ترتیب 559 و 531 نفر در جاده های گیلان جان باختند، افزود: این آمار حکایت از کاهش 5 درصدی تلفات جاده ای و اثربخش بودن آموزش ها دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آموزش را باید از سطوح بسیار پایین آغاز کنیم، تصریح کرد: جامعه باید به سمتی برود که مردم در ایمنی راه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به شناسایی بالغ بر 90 نقطه حادثه خیز در گیلان، اظهار کرد: تعدادی از این نقاط اصلاح شد و برخی نیز در دست اصلاح هستند.

اکبری مقدم یادآور شد: سایر نقاط حادثه خیز نیز باید شناسایی و اصلاح شوند تا آمار تصادفات جاده ای به حداقل برسد.

وی نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح محورهای مواصلاتی گیلان را اقدامی تاثیرگذار دانست و گفت: این قبیل کنترل ها می تواند نقش پیشگیرانه ایفا کند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان به دلیل وسعت جنگل ها و زمین های زراعی محدودیت های خاصی برای افزایش خطوط ارتباطی وجود دارد، گفت: این مسئله موجب چالش های فنی شده است که در تصادفات جاده ای نقش زیادی را ایفا می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به وضعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص شهر رشت، افزود: ترافیک به بزرگترین چالش این شهر مبدل شده است.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای تکمیل 8 کیلومتر باقی مانده از آزاد راه قزوین- رشت، عنوان کرد: تکمیل آزادراه موجب افزایش چشمگیر حجم خودروهای ورودی به استان و در نتیجه تشدید ترافیک در شهر رشت به عنوان مرکز گیلان می شود.

اکبری مقدم احداث کمربندی در سطح شهر را راهکاری برای تسهیل تردد خودروها معرفی کرد و افزود: می توان با کمک وزارت کشور رینگ های درون شهری در رشت تعبیه کرد تا قسمتی از معضل ترافیک برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی و تعداد اندک اتوبوس هایی که جهت تردد در سطح شهرهای رشت، لاهیجان، انزلی و لنگرود مورد استفاده قرار گیرند را از دیگر موارد تاثیرگذار بر حجم بالای ترافیک در این شهرها برشمرد و بر لزوم تقویت گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد. 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code