برندسازی برنج گیلان در مسیر توسعه


۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۲:۱۴ | کد خبر: ۱۰۹۱ چاپ
برندسازی برنج گیلان در مسیر توسعه

مدیر صنایع تبدلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برندسازی برنج گیلان موجب خواهد شد، دست دلالان این محصول در بازار کوتاه شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، قاسم جوادزاده گفت: به طور میانگین سالانه یک میلیون و صد هزار تن شلتوک در گیلان تولید می‌شود که در 1500 کارخانه برنجکوبی به 750هزار تن برنج سفید تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده برنج‌های سفید گیلان به صورت فله‌ای به بازار عرضه می شود، افزود: یکی از معایب عرضه برنج به صورت فله این است که برخی از دلالان برنج‌های بی‌کیفیت و با خرد بالا را می‌توانند با برنج های بسیار باکیفیت مخلوط کنند و به این ترتیب به نام برنج گیلان ضربه بزنند.

 

جوادزاده ادامه داد: با برندسازی و بسته بندی برنج گیلان و عرضه این محصول به صورت شکیل از کاهش اعتبار این محصول نزد مصرف‌کننده جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که برنج گیلان به صورت بسته‌بندی و با برند مشخص وارد بازار می‌شود، مشتریان نیز از مزرعه، کارخانه و محل بسته‌بندی برنجی که خریداری می‌کنند، مطلع می‌شوند و با اطمینان بهتری از خرید این محصول خوش طعم لذت می‌برند.

مدیر صنایع تبدلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه برنج‌های بسته‌بندی شده قابل ردیابی هستند، تصریح کرد: با برندسازی، برنج گیلان با اصالت واقعی‌اش به دست مصرف کننده می‌رسد.

جوادزاده یکی دیگر از مزایای مهم برندسازی برنج گیلان را کوتاه شدن دست دلالان برنج از این محصول در بازار عنوان کرد و گفت: دلالان همواره با دخالت در کیفیت برنج هم به تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده ضرر می رسانند، ضمن اینکه موجب افزایش قیمت این محصول در بازار نیز می‌شوند.

وی افزود: با برندسازی برنج بازارهای جدید برای برنج گیلان کسب خواهد شد و اعتماد مصرف‌کنندگان برای مصرف این محصول سالم و باکیفیت بیشتر خواهد شد.

جواد زاده با بیان اینکه از 1500کارخانه شالیکوبی گیلان تاکنون بالغ بر 410واحد بازسازی شده‌اند، اظهار کرد: با تجهیز و نوسازی این واحدها از ضایعات 25هزار تن برنج استان جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 110 کارخانه شالکوبی گیلان امکان طرح توسعه برای بسته‌بندی برنج را دارند که پیشرفت فیزیکی اغلب طرح‌های توسعه این کارخانه‌ها در حال حاضر بیش از 60درصد است و پس از به بهره برداری رسیدن این طرح های توسعه شاهد خواهیم بود بیش از 30درصد برنج گیلان به صورت بسته بندی وارد بازارها شود.

مدیر صنایع تبدلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تحول چشمگیر برندسازی برنج گیلان طی دو سال آینده خبر داد و گفت: برنامه داریم در فاز اول بسته‌بندی صدهزار تن برنج گیلان انجام شود.