در جلسه امروز شورای شهر رشت:

مشاجره بر سر عملکرد شهردار جدید؛ رمضانپورِ مدافع و حاجی پورِ منتقد


۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۴:۱۱ | کد خبر: ۱۰۹۵۱ چاپ
مشاجره بر سر عملکرد شهردار جدید؛ رمضانپورِ مدافع و حاجی پورِ منتقد

کلانشهر _ گروه سیاسی: احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای شهر رشت امروز در جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به در پیش بودن روز رشت گفت: نامگذاری روز رشت از دستاوردهای شورای چهارم بود که با تلاش فراوان موفق به ثبت آن شدند. رمضانپور با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) این روز را به شهروندان رشتی تهنیت گفت.

وی افزود: سال آخر کاری شورا در حال سپری است و بودجه نویسی کنونی نباید روالی باشد برای سال های آینده شود.
رمضانپور تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که به زودی تغییراتی در قوانین ماده 100 ایجاد شود و این امر منجر به کاهش درآمد شهرداری ها و حتی ورشکستگی شهر خواهد شد.
رییس شورا با اشاره به برگزاری جلسه شورا با یک ساعت تاخیر گفت: در سال اخر شورا به سر می‌بریم و عملکردها بیشتر مورد قضاوت مردم قرار. خواهد گرفت.
وی افزود: رسانه ها که یار دوازدهم شورا محسوب می شوند همواره سرساعت حاضر می شوند و این تاخیر در آمدن اعضای شورا کار درستی نیست.
در ادامه جلسه امیرحسین علوی روز رشت را تبریک و ایام فاطمیه را تسلیت گفت و ادامه داد: تعرفه هم اکنون در حال بررسی است و ما در حال بررسی تعرفه عوارض هستیم و ساده سازی ها خارج از عرف نیست. علوی گفت: نمی توانیم اجازه دهیم در برنامه ریزی شهری فقط منافع ذینفعان لحاظ شود.


وی افزود: تعرفه ها به نفع مردم بررسی و تعیین خواهد شد و ضروری است در این خصوص باید عقلایی تصمیم بگیریم.
علوی گفت: رییس شورا جایگاه مهمی دارد و صحبت هایشان در رسانه ها منعکس می شود و نوع انعکاس مطالب باید ملاحظه بیشتری داشته باشد.
در ادامه اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای شهر رشت گفت: سردار سلیمانی مرد میدان بود که با ستمکاران جنگید و بعد از شهادتش بیشتر به جهانیان شناسانده شد.
وی روز رشت را تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم رشت به جایگاه واقعی اش برسد. حاجی پور تزریق اولین واکسن ایرانی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: باید دستمریزاد گفت به دانشمندان ایرانی.اما ضروری است مردم رعایت پروتکل ها را همچنان در نظر بگیرند.


وی به رییس شورا تذکر داد: چندمین بار است که شهردار باید به شورا بیاید و نیامد. حاجی پور خاطرنشان کرد: نیامدن شهردار به جلسه علنی شورا به من برخورده است.
وی تصریح کرد: مرتب عنوان می شود کار مهمی برای شهردار رشت پیش آمده که این بهانه اصلا قابل قبول نیست. لازم است اقای احمدی از اتهام زدن به مدیران شهرداری پرهیز کند. من فکر می کردم این اتفاقات بعد از آمدن احمدی شهردار رشت این کارها تکرار نشود اما گویا اشتباه می کردم. من ثابت می کنم که نه تنها شهردار با فساد مقابله نمی کند بلکه نااگاهانه کمک هم می کند.


حاجی پور ادامه داد: شهردار کار شهرداران قبلی را انجام می دهد و رییس شورا باید از طرفداری شهردار برای نیامدنش به شورا دست بردارد. اگر شهردار باز هم به شورا نیاید و به اتهامات ادامه دهند کار را قانونی پیش خواهیم برد.

او ادامه داد: نمی دانم چرا هرکس که از رشت می رود رشد می کند. من به دنبال آرامش هستم و تندی امروز من برای بهتر شدن اوضاع رشت است.
رمضانپور در پاسخ به حاجی پور گعت: می دانم از تهران امدید و امروز خسته هستید که حاجی پور مانع از ادامه این جمله شد و گفت: امروز بسیار سرحال هستم و از روی خستگی این حرف‌ها را نزدم.


در ادامه این جلسه بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با اشاره به روز رشت گفت: خرید دانشسرا هدیه خوبی است که شایسته است در روز رشت به شهروندان اهدا شود.
وی افزود: تزریق واکسن ایرانی در حال انجام است و امیدوارم جواب مثبت باشد تا از نیاز به دیگران رها باشیم. ذاکری ادامه داد: قیمت داروها به شدت افزایش یافته است و تهیه آن برای بسیاری از مردم رشت سخت شده است.


وی تصریح کرد: این امر کاملا به سلامت ربط دارد و باید به طور جدی به آن پرداخته شود. وی در ادامه به حقوق پاکبانان و نیروهای حجمی اشاره کرد و افزود: برخی مدیران و کارکنان در شهرداری حقوق بالایی می گیرند و لازم نیست در دادن کارت خرید شب یلدا هم افرادی که حقوق بالا می گیرند در اولویت باشند.


در ادامه جلسه احمدی شهردار رشت به صحن جلسه آمد و گفت: براساس نامه مکتبوبی که رییس شورا به دستم رسید بنا داشتم امروز به جلسه بیایم و هروقت رییس شورا دستور بدهند در جلسه حضور خواهم یافت.
وی روز رشت را به شهروندان تبریک گفت و افزود: در جلسه بعدی هم گزارش تقریبا 60 روزه را ارایه خواهم داد.