برنامه های روز رشت مجازی برگزار می شود


۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۲۱:۰۰ | کد خبر: ۱۰۹۵۹ چاپ
برنامه های روز رشت مجازی برگزار می شود

کلانشهر: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین 3 کلانشهر رشت، اصفهان و مشهد با هدف گردشگری خلاق و اجرای برنامه‌های روز رشت به صورت وبینار از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت بود که ظهر امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی از تربیت‌یافتگان مکتب اسلام و شخصیت وی به حدی تاثیرگذار بود که نظام سلطه نتوانست ایشان را تحمل کند و صراحتاً اعلام کردند که ایشان را به شهادت رسانده‌اند البته عاملان این جنایت یقیناً پاسخ کوبنده‌ای را در زمان مشخص دریافت خواهند کرد.

احمد رمضانپور نرگسی به 12 دی ماه که به‌عنوان روز رشت نامگذاری شده اشاره کرد و افزود: برنامه‌های روز رشت امسال به‌صورت وبینار برگزار می‌شود با توجه به اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم و نخستین سالگرد شهادت سردار جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز در پیش داریم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین 3 کلانشهر رشت، اصفهان و مشهد با هدف گردشگری خلاق خبر داد و ابراز داشت: از سوی دیگر اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که ممکن است کاهش اختیارات شهرداری‌ها در دریافت و هزینه بودجه را در پی داشته باشد و شهرداری‌ها را به سمت‌ ورشکستگی هدایت کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به ضرورت تسریع در ارسال بودجه 1400 شهرداری رشت به شورا اظهار داشت: نیروهایی که در شهرداری رشت برای تربیت آنها تلاش و هزینه شده، نباید به آنها اتهاماتی وارد شود و از شهردار رشت نیز انتظار می‌رود که در صحن شورا حضور یابد.

اسماعیل حاجی‌پور به حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران و مشارکت آنها در پروژه‌های عمرانی رشت اشاره کرد و ابراز داشت: برای حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در رشت زحمات زیادی کشیده شده و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورا خاطر نشان کرد: جایگاه شورا امانتی است که به افراد مختلف سپرده می‌شود و اگر باز هم شاهد عدم حضور شهردار در جلسات شورا باشیم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به عادلانه‌ کردن نرخ عوارض اظهار داشت: عادلانه‌ کردن نرخ عوارض
در برنامه‌ریزی‌های شهری باید مدنظر باشد البته در تعرفه‌ها همه‌ساله اصلاحیه‌هایی انجام می‌شود و امیدوارم امسال نیز تصمیمات عقلایی صورت بگیرد.

امیرحسین علوی با اشاره به برخی اظهارات رئیس شورای شهر رشت گفت: در این جلسه سخنانی پیرامون ساده‌سازی و متعاقب آن افزایش قیمت‌ها در ارزش منطقه‌ای مطرح شد که صراحتاً اعلام می‌کنم تاکنون وارد بررسی ارزش قیمت منطقه‌ای نشده‌ایم و این قضاوت زودهنگام است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تسریع در خرید ساختمان تاریخی دانشسرای رشت و هدیه به شهروندان اظهار داشت: همچنان خطر ریزش و تخریب، ساختمان دانشسرای رشت را تهدید می‌کند در صورتی‌که خرید ساختمان آن می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای شهروندان رشتی باشد.

بهراد ذاکری برخی اقداماتی که در شوراهای گذشته پیرامون زمین‌های نسقی انجام شد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عدم ضابطه‌بندی ساخت و سازها در زمین‌های نسقی می‌تواند همچنان خطرات زیادی برای شهروندان در پی داشته باشد و جان و مال آنها را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به نیروهای حجمی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برخی از این نیروها که میزان حقوق دریافتی ماهانه‌شان کمتر است و می‌بایست در زمان دریافت کارت هدیه.ها که به مناسبت‌های مختلف همچون شب یلدا تقدیم می‌شود در اولویت قرار گیرند.

سید محمد احمدی شهردار رشت نیز با حضور در صحن شورا، دلایل تاخیر خود در جلسه امروز شورا را مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئتی از وزارت کشور امروز قرار بود از کارخانه کود آلی و سایت سراوان‌ رشت بازدید داشته باشند به‌همین دلیل در جلسه امروز با تأخیر حاضر شدم اما هر زمان که اعضای شورا تمایل داشته باشند برای پاسخگویی در صحن حاضر خواهم شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری:
برچسب‎ها : روز رشت

نظر شما:

security code