در آستانه 12 دی ماه (( روز رشت )) ، روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان طی پیامی ، این مناسبت را به تمام هموطنان رشتی در سراسر جهان تبریک گفت .

روز رشت نمادی برای ترسیم شکوه و عظمت سرزمین پر افتخار گیلان

کلانشهر: روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان در آستانه 12 دیماه ( روز رشت ) ضمن پاسداشت این مناسبت و تبیین روایتی گذرا از جایگاه پر افتخار این شهر در تاریخ ایران ، طی پیامی این روز را به تمامی شهروندان و هم وطنان رشتی در سراسر جهان تبریک گفت . 

 

در این پیام آمده است : 

 

رشت مرکز استان گیلان و بمنزله نگینی پرافتخار از شکوه و سربلندی در تمامی عرصه ها بویژه از منظر اجتماعی ، هنری و فرهنگی بوده که مردمان آن بعنوان بخشی کوچک از انسانهای فرهیخته و اصیل از قوم گیلک ، نقشی ارزشمند در تاریخ این مرز و بوم داشته و روز رشت به مثابه تبلوری از عظمت این شهر برای ترسیم شکوه خطه گیلان میباشد .  

 

شهر رشت با افتخارات بسیار و شخصیتها ، اندیشمندان و چهره های فاخر در علم و دانش که بعضاً دارای کرسی های جهانی در حوزه های تخصصی خود بوده و هستند دارای اولین های بسیاری بوده که ثمره تفکر ، فرهنگ و نگاه عمیق مردمان آن برای حرکت در مسیر تعالی و کمال تلقی میگردد . 

 

ایجاد اولین شعبه بانکی ، تاسیس اولین کتابخانه ملی ، اولین تئاتر ، اتوبوس شهری ، خط آهن واولین های دیگری همچون داروخانه شبانه روزی ، مریضخانه ملی ، آسایشگاه ، کارخانه برق ، چاپ روزنامه ، اولین بلدیه ، خیابان سنگفرش ، اولین شهر دارای کنسولگری دولتهای بزرگ و زادگاه اولین بازیگران زن در عرصه تئاتر و سینمای کشور و راه اندازی کننده اولین مدرسه دخترانه ، همگی افتخاراتی است که در قلب این گوشه از خاک میهن ، در شمالی ترین نقطه کشور جای گرفته تا آنرا همچون نگینی زرین در طبیعت سبز این خطه درخشان و پر تلالو نماید . 

 

رشت جغرافیایی است منحصر به فرد که در اطراف خود کوه و دشت و جلگه و دریا را جمع نموده تا با بهره گیری از فرهنگ غنی مردمانش و رویکرد علمی آنها و بسترهای اجتماعی موجود بعنوان مرکز استانی پرافتخار با ساکنینی نیک اندیش ، رنگین ترین شعر توحیدی را در پیشگاه یزدان پاک نغمه سرایی کند و 12 دیماه نمادی ارزشمند برای ترسیم این شکوه و عظمت از قومی اصیل و شهری است که در زیر غبار گذر تاریخ ، اندوخته های بسیار در خود دارد . 

 

لذا با پاسداشت این مناسبت ، فرارسیدن روز رشت را به تمام هم استانی های عزیز بویژه شهروندان و هم وطنان رشتی در سراسر جهان تبریک عرض نموده و سلامتی و عزت و تداوم افتخار آفرینی برای این مرز و بوم را برای یکایک عزیزان از پروردگار هستی آفرین آرزومندیم . 

نظر شما:

security code