اعضای باند ۴ نفره که اطلاعات کارت بانکی بیش از هزار نفر را در گیلان هک کرده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری اعضای باند فیشینگ حرفه ای در گیلان/ سرقت اطلاعات کارت بانکی بیش از هزار نفر

کلانشهر: معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت : ماموران انتظامی با همکاری پلیس فتای استان موفق شدند ۴ عضو یک گروه هکر را در بندرانزلی ، تبریز و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ حسین حسین پور گفت: کلاهبرداران از افرادی که در سایت دیوار و شیپور آگهی فروش کالا داده بودند ، ۶ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند .

 

وی افزود : این افراد با ارسال پیامک به فرد آگهی دهنده مبنی بر اینکه اگر ۲ هزار تومان به درگاه جعلی اعلام شده در پیامک پرداخت نکند ، آگهی اش در سایت حذف خواهد شد ، اطلاعات حساب بانکی فرد را پس از پرداخت وجه کپی کرده و از حساب وی ، اینترنتی سرقت می کردند.

 

سرهنگ حسین حسن‌پور با اشاره به کپی شدن اطلاعات بانکی هزار و 200 فرد آگهی دهنده در این ۲ سایت اضافه کرد : متهمان ۲۱، ۲۹، ۳۴ و ۴۴ ساله پس از دستگیری به کلاهبرداری ۶ میلیون تومان از حساب ۱۳ نفر در مدتی کوتاه اعتراف کردند.

 

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با اعلام اینکه این پرونده در دست بررسی بیشتر است ، گفت : هموطنان به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق شماره‌های ناشناس و یا در شبکه اجتماعی ارسال می‌شود ، وارد نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک کلاهبرداری در فضای مجازی ، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.