معاون وزیر علوم:

۱.۵ میلیون صندلی بدون متقاضی در دانشگاه های کشور


۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۰۹:۳۴ | کد خبر: ۱۱۰۹۸ چاپ

در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون صندلی بدون متقاضی در دانشگاه‌های کشور داریم که به دلیل برنامه‌ریزی‌های اشتباه در گذشته است.

۱.۵ میلیون صندلی بدون متقاضی در دانشگاه های کشور

کلانشهر: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون صندلی بدون متقاضی در دانشگاه‌های کشور داریم که به دلیل برنامه‌ریزی‌های اشتباه در گذشته است.

 غلامحسین رحیمی شعرباف در سفر به شهرستان اقلید گفت: برنامه‌ریزی‌های اشتباه گذشته سبب شده که امروز بیش از ۱.۵ میلیون صندلی در دانشگاه‌ها بدون متقاضی باشد.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها پنج سال پیش، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داشتیم که امروز این تعداد به کمتر از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل رسیده است.

رحیمی شعرباف با اشاره عدم استقبال از دانشگاه‌ها نیز افزود: این معضل پیش رو نیازمند بازنگری توسط طرح آمایش است که افزون بر تجدید نظر در ساختارها، برای رشته‌ها هم باید نیازسنجی منطقه‌ای انجام شود.

رحیمی شعرباف با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر ۳۲ دانشجو، یک هیئت علمی در کشور داریم گفت: از لحاظ شاخص هیأت علمی به دانشجو این مرکز در بدترین وضعیت کیفی قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اضافه کرد: باید به جای هشت رشته کم اثر، دو رشته مؤثر ایجاد کنیم، هر کدام با نفر ۱۰ هیأت علمی با تراز علمی استاد تمام و دانشیار در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، همچنین با گروه‌های پژوهشی متعدد و مرکز پژوهشی متناسب که برای نیاز‌های منطقه فعالیت کنند.