استاندار گیلان وضعیت شهرهای «نارنجی» استان را شکننده توصیف کرد

کلانشهر: استاندار گیلان، با بیان اینکه سومین هفته از نبود شرایط قرمز کرونایی در گیلان را سپری کرده‌ایم، افزود: در عین حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که همچنان وضعیت برخی مناطق نارنجی، شکننده است.

وی با بیان اینکه سومین هفته از نبود شرایط قرمز کرونایی در گیلان را سپری کرده‌ایم، افزود: در عین حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که همچنان وضعیت برخی مناطق نارنجی، شکننده است و امروز هم در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا از شهرستان‌های ماسال، رودسر و لنگرود با چنین وضعیتی، یاد شد که بیانگر آن است نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

زارع گفت: با همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی، شیوع بیماری، کنترل و تلاش های نظام سلامت برای مقابله با همه گیری کرونا اثربخش خواهد بود.

وی پرهیز جدی از شکل گیری دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از بستر فضای مجازی برای خبردار شدن از احوال بزرگان و میانسالان را گامی در جهت حفظ سلامت عمومی به ویژه سالمندان و نیز اقدامی عملی در حمایت از مدافعان سلامت خواند.

استاندار گیلان ادامه داد: امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، رنگ آبی به وضعیت کرونا مناطق مختلف کشورمان اضافه شد؛ به این معنا که وضعیت شهرهای آبی برای مناطق زردی است که تعداد کرونای مثبت آن، دو در ۱۰۰ هزار نفر خواهد بود.

زارع، با تصریح اینکه بر استمرار رعایت همگانی دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید داریم، اظهار کرد: در شهرهای زرد و آبی از این به بعد منع تردد بین شهری وجود ندارد، اما همچنان منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح برقرار است.

وی همچنین به تصویب کلیات سند ملی واکسیناسیون کرونا در جلسه امروز ستاد ملی اشاره و اضافه کرد: براساس بار بیماری، میزان شیوع بیماری‌های پر خطر و زمینه‌ای و طبق اولویت برای تزریق واکسیناسیون کرونا در چهار فاز انجام می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code