دلیل قطعی اینترنت منطقه گلسار در رشت، ممانعت مردم برای احداث دکل است.

دلیل قطعی اینترنت منطقه گلسار در رشت، ممانعت مردم برای احداث دکل است

کلانشهر: فرزاد توکلی عمده مشکل قطعی اینترنت در منطقه گلسار را به دلیل ممانعت مردمی در نصب دکل دانست.

چند وقتی است که هموطنان ما در استان رشت با ارسال پیام‌هایی از مشکل قطعی اینترنت در منطقه گلسار خیابان ۱۲۶ شکایت می‌کردند؛ با پیگیری خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات موضوع را از فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان جویا شدیم.

 

توکلی در این‌باره توضیحاتی را ارائه داد و گفت: مدتی پیش در خیابان ۱۲۶ گلسار ما مشغول انجام و نصب سایت همراه اول بودیم که در این بین با مشکلات زیادی رو به رو شدیم که منجر به طولانی شدن این پروژه شد، که مشکل اصلی هم ممانعت مردمی بود. همچنان این مشکل وجود دارد و ما امیدواریم که این مشکل‌ها بر طرف شود تا بتوانیم به راحتی ادامه روند پروژه را به سرانجام برسانیم. با وجود همه این مشکلات این پروژه درحال پیشرفت بوده و مراحل بتن ریزی آن چند روزی است که انجام شده است. چون بتن باید زمانی بگذرد تا خشک شود و بعد از آن اجازه نصب دکل داده می‌شود؛ با توجه به وضعیت آب و هوایی، معمولا این زمان در فصل تابستان ۳۰ روز و زمستان به ۴۰ تا ۴۵ روز می‌رسد.

 

وی ادامه داد: با گذشت این زمان اگر بازهم مردم این منطقه ممانعت نکنند و کار به دادگاه و مراحل قضایی نکشد دکل نصب می‌شود، اما اگر مخالفت‌ها ادامه داشته باشد این روند زمان بیشتری خواهد برد.

 

شایان ذکر است در این منطقه سه سایت دیگر درحال انجام و راه اندازی است، اما روند پیشرفتشان از این پروژه عقب‌تر بوده که بازهم با ممانعت مردمی مواجه است و متاسفانه فرایند کار با این اوصاف بسیار کند شده و هزینه‌های بالایی هم برای ما و هم برای اپراتور‌ها به همراه دارد.