مراسم روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

بی برنامگی و تعطیلی اجباری پنجشنبه های دانشگاه محوری ترین دغدغه دانشجویان


۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۰:۴۲ | کد خبر: ۱۱۴ چاپ
بی برنامگی و تعطیلی اجباری پنجشنبه های دانشگاه محوری ترین دغدغه دانشجویان

۴۰۰ دانشجوی برگزیده علمی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان موردتقدیر قرار گرفتند و نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی فعال بی‌برنامگی و تعطیلی اجباری پنجشنبه‌های دانشگاه را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود نام بردند.

به گزارش کلانشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا سلام‌الله علیها رشت برگزار شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) در این مراسم با اشاره به آغاز دشمنی شیطان با آدم از همان ساعت نخستین خلقت انسان اظهار کرد: شیطان همواره برای قربانی کردن نسل بشر در برابر خواسته‌ها و امیالش در حال طرح‌ریزی نقشه است.

میرلوحی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم از شیطان رجیم به‌عنوان دشمن آشکار انسان نام‌برده افزود: شیطان در ظاهر امر همواره خود را خیرخواه و دوست انسان نشان می‌دهد به‌طوری‌که دائماً با همین روش بسیاری از انسان‌ها را به قعر سیاهی و تباهی کشانده است.

وی آمریکا را مطیع اوامر شیطان نام برد و گفت: آمریکا به تبعیت اوامر شیطان، خود را خیرخواه ملت‌ها معرفی می‌کند به‌گونه‌ای که بر اساس اسناد و تاریخ آمریکا برای رسیدن به اهدافش در جهان از هیچ‌گونه جنایت و سرکوبی علیه ملت‌های سایر نقاط دنیا و حتی مردم خود غافل نشده است.

استاد دانشگاه امام صادق علیه سلام با تأکید بر اینکه دموکراسی و آزادی واقعی هیچ‌وقت در آمریکا وجود نداشته تصریح کرد: از سال 1770 که آمریکایی‌ها از انگلیس جدا و مستقل شدند تمامی خط‌مشی‌ها و برنامه‌های استکباری انگلیس را در سیاست داخلی و خارجی خود به اجرا گذاشت و طی این سال‌ها تنها ۲۱ سال جنگ نداشته است.

نقش دانشجو در فراز و نشیب‌ها مشخص می‌شود

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در مراسم با اشاره به نقش دانشجو در شکستن استعمار و استکبار اظهار کرد: نقش دانشجو در فراز و نشیب‌ها مشخص می‌شود و نمونه آن در ایستادن و مقاومت آن‌ها در برچیدن لانه جاسوسی آمریکا بود.

محمد رستم پور با اشاره به دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی دانشجو افزود: قطعاً دانشجو می‌تواند با تقدیم بنیه علمی در مستحکم‌تر کردن کشور نقش فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانشجو می‌تواند نقش مؤثر در ارتقای علمی داشته باشد گفت: یقیناً علم افزایی و دانش‌پژوهی دانشجو می‌تواند در دستیابی به قله‌های علمی کشور کوثر واقع شود.

در این مراسم از نمایندگان برگزیدگان رشته‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مجموع ۴۰۰ نفر مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است در این مراسم تشکل‌های دانشجویی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که مشکلات مالی دانشگاه، ارائه آمار کمی و بی‌توجهی به کیفیت کار، نداشتن مکان مستقل و مجزا برای فعالیت تشکل‌ها، برخورد سلیقه با برخی تشکل‌های فعال، تعطیلی اجباری پنجشنبه‌های دانشگاه و منع فعالیت دانشجویان از محوری‌ترین دغدغه‌های آن‌ها بود که در پاسخ مسؤولین دانشگاه به‌اختصار به آن‌ها پرداختند.

نظر شما:

security code