اجرای طرح آموزش مباحث ترافیکی در 80 مدرسه حاشیه جاده ها

رئیس پلیس راه گیلان از برنامه‌ریزی اجرای طرح آموزش مباحث ترافیکی در 80 مدرسه حاشیه جاده‌های استان با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: نظام تعلیم و تربیت و از همه مهمتر آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک می‌تواند در حوزه ارتقای دانش ترافیکی مردم و در تعاقب آن انضباط بخشی عبور و مرور و کاهش حوادث ترافیکی نقش اساسی را ایفا کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی مثلث ترافیک، به رشد فرهنگ، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه کمک می‌کند، افزود: بی‌گمان تاثیر آموزش در حوزه‌های مختلف به ویژه در مباحث ترافیکی بر همگان آشکار است.

وی تصریح کرد: با توجه به تحلیل‌های آماری در تابستان بیشترین تصادفات به موتورسواران و قشر جوان مربوط بوده که نیاز است در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث تلخ رانندگی آموزش را در مدارس آغاز کنیم.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: کاهش قابل توجه شمار جانباختگان جاده‌ای در سال‌های اخیر علی‌رغم افزایش دو برابری خودروها در کشور، حاصل مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ و همسو در این زمینه به خصوص اجرای برنامه‌های آموزشی متنوع است که با همکاری پلیس و همه دستگاه‌های مسئول به ویژه آموزش وپرورش به ثمر نشسته است.

این مقام انتظامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلسه‌ با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به منظور توسعه و گسترش برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در مدارس گفت: در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش ضمن استقبال از برنامه جامع آموزش و تاثیر غیرقابل انکار آن بر کاهش تصادفات موتورسوارن و عابران پیاده در جاده‌های استان گیلان بر سرعت بخشیدن آموزش در مدارس حاشیه راه‌ها تاکید کرد.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته قرار است پلیس راه استان در 80 مدرسه شناسایی شده در حاشیه راه‌های گیلان اقدام به اجرای برنامه‌های آموزشی کند.