از اول اسفندماه امسال در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی دفترچه درمانی جدید صادر نخواهد شد ولی دفترچه های دارای نسخ استفاده نشده در دست مخاطبان همچنان معتبر است.

دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در دست مخاطبان که اوراق آن تمام نشده، همچنان اعتبار دارد

کلانشهر: علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به مطلب فوق افزود : در ادامه توسعه خدمات برای ایجاد رضایتمندی بیشتر جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران و تسهیل و تسریع در انجام امور از ابتدای خردادماه سالجاری تمدید اعتبار دفترچه های درمانی حذف و استحقاق سنجی بصورت سیستمی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت : بدنبال آن با اجرای طرح نسخه های الکترونیک و استقبال قابل توجه از سوی جامعه پزشکان و مراکز درمانی و با آغاز طرح 3070 بمنظور تسری خدمات غیرحضوری و با هدف کاهش مراجعات و صرفه جوئی در وقت و هزینه های مخاطبان و سازمان ، حذف تدریجی دفترچه های درمانی قوت گرفت که با اعلام قطعی از سوی سازمان در روزهای اخیر ، این مهم بعنوان گامی بلند از ابتدای اسفندماه عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت : در این برنامه از اول اسفندماه در تمام شعب و کارگزاری ها صدور دفترچه های درمانی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران جدید و یا افرادی که اوراق دفترچه های آنان به اتمام میرسد متوقف گردیده و افراد تحت پوشش میتوانند صرفا با ارائه کارت ملی یا شناسنامه ( برای متولدین زیر 18 سال که دارای کارت ملی نیستند ) از خدمات درمانی در مطبهای پزشکی ، بیمارستانها و ... استفاده نمایند.

شایان ذکر است دفترچه های درمانی نزد مردم تا اطلاع ثانوی دارای اعتبار بوده و افرادی که نسخ دفترچه آنان به اتمام نرسیده میتوانند همچنان از آن استفاده نمایند . همچنین پزشکان و مراکز درمانی نیز میتوانند با تایید هویت افراد پس از دریافت شناسنامه یا کارت ملی و استعلام از طریق سامانه های تعیین شده یا کدهای دستوری نسبت به اخذ اعتبار و استحقاق درمان اطمینان حاصل و از طریق نسخه الکترونیکی و یا درج نسخه و آزمایشات و ... در سربرگ شخصی خود فرایند درمان را انجام دهند.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت استان گیلان دارای دفترچه درمانی تامین اجتماعی هستند.

نظر شما:

security code