معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت که با پیگیری و هماهنگی ‎های انجام شده تورهای مجوزدار می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنند.

معاون وزیر: تورهای گردشگری می توانند برای نوروز ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنند

کلانشهر: ولی تیموری دوشنبه شب در نشستی با هیات مدیره انجمن‌ها و فعالان حوزه گردشگری استان گلستان در یکی از هتل‌های گرگان اظهار داشت: این تورهای مجوزدار از ابتدا تا انتها رصد و رهگیری می‌شوند چراکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص کیفیت عملکرد آنها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا ضمانت لازم را به نهادهای مسوول داده است. 

وی یادآور شد: خانواده‌ هایی که از قبل مجموعه‌های گردشگری را رزرو کرده و بخواهند با وسیله حمل و نقل عمومی یا شخصی به مقصد بروند، با داشتن مجوز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکلی برای تردد نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطابق نظر ستاد ملی کرونا با سفرهای نوروزی که همراه با چادرزدن یا مدرسه خوابیدن و استفاده از مهمانسراهای دولتی باشد، مخالف است.

وی با بیان اینکه عادی انگاری کرونا همچنان اشتباهی بزرگ است و سفرهای نوروزی نباید جان مردم را با خطر مواجه کند، اظهار داشت: در خصوص تورهای خارجی هم به شرط نداشتن علایم بیماری و با نظارت وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا مجوز ورود از کشورهای کم خطر داده می شود. 

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: دریافت مجوز سفرهای نوروزی برای گروه‌های تعریف شده به منظور حمایت از کسب و کارهای مرتبط و تقویت روحیه نشاط، سلامتی و شادابی در بین اقشار مختلف جامعه لازم است.

تیموری در خصوص تسهیلات پرداختی به حوزه گردشگری برای جبران خسارت ناشی از کرونا گفت: هر چند تسهیلات تاثیر جبرانی کمی دارد اما برای اخذ همان میزان کم هم تلاش‌ زیادی از سوی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت .

وی تصریح کرد: شرایط امروز جهان بخاطر کرونا عادی نیست و نمی توان دورنمای روشنی را برای بخش هایی همچون گردشگری متصور بود، در انتهای سال ۹۵ تعداد گردشگران خارجی وارده به ایران ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود و رشد آن تا ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار توریست پیش بینی شده بود اما برخی مسائل منطقه ای و بویژه موضوع کرونا باعث ریزش شدید آمار شد. 

در این نشست مدیران تورهای گردشگری گلستان و مالکان هتل ها با بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود بویژه زیان های وارده ناشی از کرونا خواستار چاره جویی مسوولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شدند.

نظر شما:

security code