حامد اریب هنرمند گیلانی با تک عکس " رویا" برگزیده بخش عکاسی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد.

تک عکس «رویا» برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، فرهاد فخریان روغنی از اعضای هیات داوری این جشنواره در مورد نتیجه نهایی داوری و آثار راه یافته به مسابقه گفت : در بخش عکاسی ۲۳۱۵ اثر از ۹۱۱ هنرمند در جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت ۵۱ تک عکس و ۱۹ مجموعه عکس به جشنواره راه یافتند.

وی اظهار داشت: ۷۰ اثر شامل ۵۱ تک عکس و ۱۹ مجموعه عکس برای حضور در رشته عکاسی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر توسط داوران انتخاب شد.

فخریان در خصوص موضوع عکسهای ارسالی بیان کرد: آثار موضوعات مختلف داشتند اما دغدغه های چند سال اخیر کشور همانند سیل ، آلودگی و کرونا در بیشتر آثار دیده می شد. از طرفی با توجه به حضور چشمگیر عکاسان در وقایع کرونایی، محور ۳۰ درصد آثار کرونا بود.

این هنرمند که با همراهی حسن غفاری و مهدی وثوق نیا داوری این دوره از آثار رشته عکاسی جشنواره تجسمی فجر را به عهده داشتند درباره معیارهای داوری تصریح کرد : ما ملاک داوری را مجموع چیزهایی که " اثر خوب" را می سازد در نظر گرفتیم .

وی درباره مهمترین کارکرد جشنواره تجسمی فجر گفت: پاسخ این سئوال با مروری بر دستاوردهای آن طی این سالها مشخص می شود ؛ به نظرم اگر این جشنواره بتواند به اعتلای هنرهای تجسمی کمک کند ، قدم مثبت و موثری برداشته است. از طرفی با توجه به انتشار کتابی از فرآیند برگزاری و آثار برگزیدگان جشنواره می توان نتیجه آن را مثبت ارزیابی کرد چرا که این کتاب ها می تواند بخشی از تاریخ هنر باشد. 

این عضو هیات داوری جشنواره در خصوص اینکه محور گفت و گوی بین هنرها در رشته عکاسی چگونه تفسیر می شود نیز گفت: این گفت و گو با دانش هنر و شناخت تاریخ آن محقق می شود. با نگاه به آثار برخی از شرکت کنندگان می توان فهمید که عکاسی راه گفت و گو با سایر رشته های تجسمی را یافته و به ویژه موضوع تعدادی از آثار، شرایط تبادل دیالوگ را مهیا می سازد.

حامد اریب فارغ التحصیل دوره تخصصی سینما از انجمن سینمای جوانان ایران است. وی کارگردان ، نویسنده ، تهیه کننده فیلم مستند و داستانی، و روزنامه نگار است. اریب عضو انجمن بین المللی عکاسان فیاپ و عضو شورای آموزش سینمای جوانان ایران ، عضو خانه عکاسان ایران و سازمان جهانی عکاسان است . از وی کتابها و مقالات چندی نیز منتشر شده است.

 فیلم های "خانه روشن است " ، " رشت خاطره شهر بارانی" ، درنگ سبز" ، "حادثه هنوز" ، "دوئل" ، " و خداوند کودک را آفرید" ، "قصه همیشه" ، "سمت خیال دوست" و "تازگی قدیم" از وی جوایز خارجی و داخلی متعددی را کسب کرد.وی تاکنون چندین نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی نیز داشته و جوایز بسیاری نیز برده است . اریب پیش از این با تک عکس " پرواز " برگزیده سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شده بود.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود.

نظر شما:

security code