بیش از 36000 کارفرمای مدیون بابت حق بیمه ، افزون بر 900 میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان بدهی دارند.

بدهی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان از ۹۰۰ میلیارد تومان گذشت

کلانشهر: منوچهر امیری شیراز معاون منابع بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود : بر اساس آخرین صورتحساب صادره لغایت شهریورماه سالجاری ، تعداد 36434 کارفرمای گیلانی افزون بر 914 میلیارد تومان بابت حق بیمه به تامین اجتماعی بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه از این رقم 793 میلیارد تومان بدهی قطعی مربوط به سنوات گذشته و 121 میلیارد تومان بدهی برآوردی قابل اعتراض مربوط به شش ماهه اول سالجاری است خاطر نشان ساخت : کارفرمایان در صورت داشتن مدارک مستند مغایر با محاسبات بیمه ای میتوانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت اعتراض و درخواست رسیدگی در هیات های تشخیص مطالبات اقدام نمایند.

معاون اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تامین منابع برای ارائه تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران در این سازمان از محل حق بیمه ها بوده و مشارکت و انجام تکالیف قانونی بصورت درست و بموقع از سوی کارفرمایان در انجام آن بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت : در استان تنها 60 تا 65 درصد میزان تعهدات از محل وصول حق بیمه ها تحقق مییابد و مابقی از سرمایه گذاری های اقتصادی سازمان و منابع استانهای دارای تراز مثبت تامین میگردد.

منوچهر امیری شیراز همچنین اذعان داشت : هرچند بر اساس مفاد قانونی ماده 50 تامین اجتماعی ، انجام اقدامات اجرائی از قبیل بازداشت حساب یا توقیف اموال واملاک و ... جهت وصول مطالبات امکانپذیر است ولیکن در راستای رویکرد تعاملاتی و بمنظور مساعدت و همراهی با واحدهای تولیدی و حمایت از این حوزه تلاش داریم تا کمتر از این ابزار و امکان قانونی بهره ببریم.

وی خاطر نشان ساخت علیرغم تنگناها و مشکلات اقتصادی موجود ، بخش قابل توجهی از کارفرمایان دراستان با ارسال بموقع لیست و پرداخت حق بیمه علاوه بر صیانت از جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها ، در انجام تعهدات یاریگر ما هستند که از این حیث سپاسگزار این گروه از شرکای اجتماعی خود هستیم.

شایان ذکر است بدهی مربوطه تا پایان شهریورماه سالجاری بوده و پیش بینی میگردد این رقم تا پایان سال از مرز 1000 میلیارد تومان عبور نماید.

نظر شما:

security code