نگاه ما به رویداد استارتاپی ایجاد اشتغال است

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی زیستکار گفت: نگاه ما به رویداد استارتاپی ایجاد اشتغال در جهت تامین نیاز جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمدامین شریفی در جلسه توجیهی، هماهنگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی با بیان اینکه استارتاپ زیستکار طی مدت سه روز از ۸ تا ۱۰اسفندماه برگزار می ‌شود،گفت: یکی از اهداف رویداد ضمن آشنایی افراد با بحث فعالیت های استارتاپی، بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی استان در کنار افرادی است که ایده های کارآمد در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی انسانی مجرب آشنا با فضای استارتاپ، در جهاد دانشگاهی، یکی دیگر از اهداف این استارتاپ است افزود: آشنایی با بخش های مختلف علمی و اجرایی از جمله منتورینگ، داوری، تسهیل گری، مجری گری و همچنین کسب تجربه در استارتاپ ها از نتایج مطلوب برگزاری چنین رویدادهایی است.

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی زیستکار با بیان اینکه بیش از ۸۰ نفر تاکنون در این رویداد ثبت نام کرده اند، ادامه داد: همکاری در رویداد های استارتاپی یکی از بهترین رزومه هایی است که افراد می‌توانند با شرکت در آنها بدست آورند.

شریفی ضمن تشریح برنامه سه روزه رویداد زیستکار گفت: ۱۰ طرح پس از انتخاب توسط حضار به عنوان طرح های برتر معرفی و پس از شرکت در کارگاه‌ها و کلاسهای آموزشی، در نهایت ۳ طرح به عنوان برترین ایده ها معرفی و جهت حمایتهای قانونی به مراکز حمایت کننده از جمله پارک علم و فناوری معرفی خواهند شد.

وی گفت: در رویدادهای استارتاپی اصلی‌ترین گزینش ها بر اساس رفع نیاز جامعه، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و امکان رشد سریع است و نگاه ما به رویداد زیستکارنیز، شناسایی ایده های کارآمد و هدایت آنها به نقطه مطلوب یعنی ایجاد اشتغال و درآمد البته در حد مقدور و توان است.