افتتاح موزه  پست پلی برای ارتباط آموزش و تاریخ

کلانشهر: محمد احمدی امروز در مراسم افتتاح "نخستین پست موزه مدرسه کشور" با بیان اینکه حفظ بناهای تاریخی مرکز شهر بسیار با اهمیت است و باید برای آن تلاش کرد، گفت: امیدواریم در سایه تعاملات بسیار خوبی که در استان گیلان در حال شکل گرفتن است بتوانیم مشکلات مردم را به ویژه در شهر رشت با اولویت‌بندی که انجام گرفته حل و فصل کنیم.

وی ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه، را به نوعی هویت این شهر دانست و افزود: شهرداری در جهت زنده‌ نگهداشتن این هویت تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

احمدی تصریح کرد: همه شهروندان به این داشته‌ها افتخار می‌کنند و تمام هدف ما این است که بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و استانی برای نگهداری از این ساختمان‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی بناهای تاریخی مرکز شهر رشت یعنی ساختمان برج ساعت و ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی تبدیل به موزه می‌شوند.

شهردار رشت تصریح کرد: حفظ و حراست از بناهای تاریخی و ارج نهادن به میراث باقی مانده از گذشتگان و رفع مشکلات موجود در این بخش‌ها را از وظایف خود می دانیم و در همین راستا جهت ایجاد جاذبه‌های بیشتر برای جذب گردشگر و داشتن شهری توسعه‌یافته نیز تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا در پست موزه مدرسه کشور، گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه ای از پاکت های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته خواهد شد.

آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه ای و مهارتهای ارتباطی از برنامه هایی است که در این مجموعه انجام خواهد شد.

با افتتاح «پست موزه مدرسه» ها در کشور علاقه مندان به ویژه دانش آموزان با مراجعه و حضور در این مراکز، همزمان از یک موزه تخصصی ارتباطات بازدید می کنند و آثار قدیمی این حوزه را تماشا می کنند، از طرفی با فرایند پست و ارسال مراسلات آشنا می شوند و  از طرف دیگر در دوره ها و کلاس های دروس  ارتباطات شرکت کرده و آموزش می بینند.

نظر شما:

security code