هموطنان از مسافرت به گیلان بپرهیزند


۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۲:۳۳ | کد خبر: ۱۱۶۳۵ چاپ

رییس پلیس راهور استان گیلان با اشاره به نارنجی شدن هفت شهرستان استان گفت: باتوجه به افزایش شهرهای نارنجی استان تقاضا داریم که هموطنان به منظور سلامت خود و دیگران از مسافرت به استان بپرهیزند.

هموطنان از مسافرت به گیلان بپرهیزند

کلانشهر: سرهنگ امیر طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان رودسر، لاهیجان ، آستانه ، رشت، بندر انزلی و لاهیجان و صومعه سرا در گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا ورود و خروج از شهرستان های نارنجی ممنوع است.

وی تصریح کرد: درصورت نقض قانون رانندگان خودروهای متخلف جریمه می شوند .

وی با اشاره به اجرای محدودیت های جدید ترددی از هجدهم بهمن ماه جاری به استان های شمالی تصریح کرد: در حال حاضر پلیس در مبادی ورودی شهرهای رودبار، چابکسر و آستارا مستقر است و خودروهای غیر بومی را برگشت می دهد و در صورتی که خودرویی از طریقی وارد استان شود با آن نیز برخورد قانونی صورت می گیرد.

سرهنگ طالبی خاطر نشان کرد: خودروهای غیر بومی از کمربندی ها مجاز به خروج از استان هستند و بازگشت مسافرانی که از قبل به استان آمده اند به شهرشان مانعی ندارد ؛ ضمن آنکه تردد شبانه از ساعت۲۱ تا ۴ صبح برای تمامی خودروها اعم از بومی و غیر بومی همچنان ممنوع است و داشتن مجوز بین شهری از فرمانداری ها به معنای داشتن مجوز در محدوده های شبانه شهری نیست و در صورت تخلف جریمه می شوند.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا بود. علاوه بر وضعیت نارنجی شهرستان های یاد شده،املش و شفت در وضعیت آبی قرار دارند و بقیه شهرستان ها نیز زرد هستند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان هر زمان که ترددها افزایش یابد و دورهمی ها و مهمانی ها برقرار شود، شاهد افزایش شیوع این ویروس و آمار مبتلایان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: تا ظهر روز (۱۹ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت بعنوان یکی از کانون های تجارت و گردشگری کشور از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.