مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آینده، گفت: هوای استان برای روز سه‌شنبه همراه با باد گرم و برای روز پنج‌شنبه با برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی برای باد گرم سه شنبه تا برف وباران پنج شنبه
کلانشهر

محمد دادرس امروز در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی امروز، فعالیت جریانات کم‌وبیش ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده پیش‌بینی‌شده که ضمن ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا، بارش پراکنده باران نیز دور از انتظار نیست.

وی از وزش باد شدید طی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خبر داد و افزود: سه‌شنبه‌شب تا چهارشنبه به سبب تغییرات فشاری، وزش باد شدید یا به‌طور موقتی خیلی شدید در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اعلام هشدار برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، گفت: سه‌شنبه‌شب و چهارشنبه به سبب وزش باد گرم در بعضی نقاط و کاهش رطوبت، شرایط برای گسترش آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

دادرس با اشاره به وضعیت هوای استان در روز چهارشنبه و پنجشنبه نیز بیان کرد: به‌تدریج طی چهارشنبه و پنجشنبه شاهد نفوذ موج ناپایدار و بارشی در منطقه خواهیم بود و طی این مدت بارندگی و باد در برخی نقاط شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش محسوس دما در پایان هفته خبر داد و افزود: پنجشنبه به دلیل ریزش هوای سرد به منطقه، با کاهش محسوس دما، بارش در ارتفاعات به‌صورت برف و در بعضی نقاط جلگه‌ای به‌صورت مخلوط باران و برف خواهد بود.

نظر شما:

security code