دو تور گردشگری غیر مجاز از یزد اخراج شدند؛

تورها از استان های شمالی راهی این استان شده بودند


۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۰:۲۹ | کد خبر: ۱۱۷۴۴ چاپ

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری و اخراج آنها از یزد خبر داد.

تورها از استان های شمالی راهی این استان شده بودند
کلانشهر: «هما خورشیدی» ضمن اعلام این خبر، در این باره به حضور دو تور غیرمجاز از استان‌های شمالی کشور در یزد اشاره و عنوان کرد: از اسکان افراد حاضر در این تور های گردشگری ممانعت به عمل آمد و مسافران به استان‌های خود بازگردانده شدند.

وی افزود: براساس نظارت‌های صورت گرفته توسط این اداره کل و همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و با توجه به‌ ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و ساماندهی سفرهای مسئولانه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا الزامی است و همکاری فعالان عرصه گردشگری را می‌طلبد.

به گفته‌ی معاون گردشگری استان با اشاره به این که نظارت و برخورد با متخلفان و نقض‌کنندگان پروتکل‌ها در راستای دستورالعمل‌های سفرهای مسئولانه و معرفی مقاصد ایمن گردشگری انجام می‎شود.

به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی استان یزد، خورشیدی افزود: مسافران باید برای سفرهای ضروری خود نسبت به انتخاب اقامتگاه‌های رسمی از قبل اقدام کرده یا از تورهای سازمان‌یافته که تحت نظر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار می‌شود استفاده کنند.