داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی می توانند نسخ کاغذی را به شکل برخط (آنلاین) از طریق سیستم‌های نرم افزاری خود و استفاده از نرم افزار واسط (API) ثبت کنند و نیازی به ارسال لیست نسخ و مراجعه به واحد پذیرش نیست.

امکان ارسال آنلاین نسخ کاغذی داروخانه های طرف قرارداد به سازمان تامین اجتماعی فراهم است

کلانشهر: با توجه به عدم صدور دفترچه درمانی جدید از اول اسفند ماه سال جاری و امکان نسخه نویسی در سربرگ پزشک‏ یا موسسه درمانی و در راستای تسهیل و بهبود فرایندهای جاری، داروخانه‌های طرف قرارداد می توانند نسخ کاغذی را به شکل برخط (آنلاین) از طریق سیستم‌های نرم افزاری خود و استفاده از نرم افزار واسط (API) ثبت و ارسال کنند.

گفتنی است، در این صورت، نیازی به انجام مراحل پذیرش، بارگذاری فایل و مراجعه به واحد پذیرش استان برای ارائه درخواست و لیست ماهانه نسخ نبوده و کافی است که نسخ کاغذی ( اعم از دفترچه یا سربرگ ) را دسته بندی و در موعد مقرر به مدیریت درمان استان مربوطه ارسال کنند.

پزشکان و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد که نسخ کاغذی مربوطه را از طریق فرم موجود در سامانه نسخه الکترونیک و یا وب سرویس‏ API ارسال می کنند نیز مشمول این مهم خواهند بود.

خاطر نشان میسازد اطلاعات نسخ الکترونیک ارائه شده و نسخ کاغذی که از طریق (API) ارسال می شوند مستقیماً در سیستم‌های متمرکز سازمان تامین اجتماعی و در صورتحساب مراکز بارگذاری می شوند.