به دنبال فراهم کردن زمینه برای حضور گردشگران خارجی هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: هرگز گردشگر داخلی نمی تواند پاسخ‌گوی انتطارات ما باشد بلکه هدف ما باید ایجاد شرایط و امکانات برای آمدن گردشگران خارجی به استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شهرود امیرانتخابی با بیان این که با توجه به ارزش ریال در ایران ما یک کشور ارزان به لحاظ گردشگری شده ایم گفت: برای اولین بار در تاریخ گردشگری در 9 ماهه اول سالجاری رکورد گردشگری را در کل ایران شکستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 8 میلیون گردشگر وارد استان گیلان شده اند.

انتخابی، از وجود 15 واحد بوم گردی در استان گیلان خبر داد و افزود: با وجود این اقامت گاه ها ما در روستاها دخالت مستقیمی نمی توانیم داشته باشیم و هر روستایی در منزل خودش در ایام گردشگرپذیر پذیرای مسافران خواهد بود و ما تنها می توانیم شرایط ورود گردشگران به روستاها و استان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: هرگز گردشگر داخلی نمی تواند پاسخ‌گوی انتطارات ما باشد بلکه هدف ما باید ایجاد شرایط و امکانات برای آمدن گردشگران خارجی به استان باشد.

وی افزود: با توجه به این که امروزه وضعیت بحرانی را در کشور شاهد هستیم و با شرایط ایجاد شده و چالش های جدید،تلاش می کنیم تا از شرایط و امکانات موجود نهایت استفاده راببریم تا در ایام تعطیلات دچار مشکل نشویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در ادامه از آمادگی شهرستان ها جهت برگزاری جشنواره های قبل سال و عیدانه خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره های غذا، و نوروز خوانی در دستور کار همه شهرستان ها قرار گرفته است.

وی در پایان به برنامه هایی از جمله برگزاری طرح شب های روشن در لاهیجان و انزلی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی هایی هم به منظور اجرای تور های رشت گردی با همکاری شهرداری رشت پیش بینی شده است.