بهراد ذاکری در نامه‌ای به ارسلان زارع نسبت به شیوع ویروس کرونا در استان هشدار داد و خواستار اطلاع‌رسانی شفاف پیرامون اخبار کرونا شد.

نامه ی رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر به رییس ستاد کرونای استان
اختصاصی کلانشهر: ذاکری در نامه اش به رییس ستاد کرونای استان گیلان گفت:

اینجانب به عنوان پزشک و ریاست کمیسیون بهداشت کلانشهر رشت دسترسی به آمار و اطلاعات روزانه ندارم 

دکتر بهراد ذاکری،  عضو شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون بهداشت این شورا در نامه ای به رییس ستاد کرونای استان گیلان به عدم اطلاع رسانی شفاف روزانه آمار مربوط به این بیماری در استان اعتراض کرد.

وی همچنین در بخشهای دیگری از این نامه خواستار ایجاد سامانه آنلاین پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری در جهت کاهش مراجعات حضوری به مراکز درمانی شد.

ذاکری در ادامه ی این نامه بر لزوم کنترل ورود و خروج مسافران به گیلان و همچنین دقت و تداوم شیفتی شدن ادارات و دورکاری کارمندان تاکید نمود.

متن کامل این نامه به شرح زیر میباشد :

 

بسمه تعالی 

ریاست محترم ستاد کرونای استان گیلان

با سلام

احتراما نظر به شرایط ناگوار حاصل از شیوع اپیدمی جهانی کرونا و با توجه به جهش ویروس که با توجه به احتمال سرایت بیشتر سبب افزایش احتمال خیز مجدد در موارد ابتلا و میزان مرگ و میر در جامعه گردیده است مستحضرید که عدم اطلاع رسانی مناسب در جامعه یکی از اصلی ترین علل آسیب و مرگ و میر اسفناک خصوصا در اسفند ماه گذشته در رشت بوده است.

بدیهی‌ست ارائه آمار واقعی و صحیح روزانه می تواند نقش تعیین کننده ای در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته و سبب کاهش موارد منجر به فوت گردد.

نکته جالب توجه اینکه حتی اینجانب به عنوان پزشک و ریاست کمیسیون بهداشت کلانشهر رشت دسترسی به اطلاعات روزانه ندارم و بسیاری از مردم نیز روزانه تنها شایعات و آمار غیر رسمی را دریافت میکنند. 

اینجانب وظیفه خود می دانم که با رعایت اصول و چارچوب های قانونی و در راستای حق آگاهی مردم از شما درخواست کنم که نسبت به شفاف سازی روزانه اطلاعات اقدام بفرمایید.

از سمت دیگر اینجانب پیشنهاد میکنم سامانه ای آنلاین برای پاسخگوی به مشاوره مردم در مورد بیماری ایجاد گردد تا از تجمع غیر ضروری در مراکز درمانی و احتمال سرایت بیشتر و فشار به کادر درمان بکاهد.خود من نیز به عنوان یک پزشک اعلام آمادگی می کنم تا در صورت نیاز و در حد توانم در این امر مشارکت کنم.

از سوی دیگر کنترل ورود و خروج دقیق تر به استان و اجرای شیفت کاری و دور کاری در ادارات استان قدم دیگریست که لازم می دانم با توجه به شرایط موجود پیشنهاد برقراری هر چه سریع تر آن را به شما اعلام نمایم. اتفاقی که به علت تاخیر در تصمیم گیری اجرای آن در فاجعه اسفند گذشته و خیز اول کرونا متاسفانه بسیار تاثیر گذار بود.

امیدوارم با تصمیمات صحیح و قاطعانه و ان شالله با تزریق واکسن به زودی شاهد خلاصی از شر این ویروس منحوس و عادی شدن شرایط باشیم.

و من الله توفیق

دکتر بهراد ذاکری

ریاست کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت