رئیس ستاد مدیرت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به نارنجی بودن 6 شهرستان گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: در ایام نوروز برپایی هرگونه اقامتگاه موقت در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی جلوگیری می‌شود.

برپایی اقامتگاه موقت در ایام نوروز در تمامی شهرستان های گیلان ممنوع اعلام شد
کلانشهر:  ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه گیلان سال بسیار سختی را به لحاظ شیوع کرونا گذرانده است، اظهار کرد: در سوم اسفند سال گذشته اولین نمونه‌های مثبت ابتلا به کرونا در گیلان شناسایی و با تلاش‌های کادر درمان، پرستاران و پزشکان این ویروس در حال در مراحل مختلف کنترل‌شده و این جان‌فشانی‌های کادر درمان کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادواره رسانه‌ای شهدای سلامت و متوفیان ناشی از کرونا در گیلان افزود: این یادواره در بستر فضای مجازی و شبکه استانی باران برگزار می‌شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه کارگروه درمان در رفع مشکلات حوزه درمانی گیلان در ایام کرونا نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: از روزهای اول شیوع کرونا در گیلان جلسات ستاد مدیریت این ویروس به‌طور مستمر برگزار و کارگروه درمان برای تأمین تجهیزات، زیرساخت‌ها و افزایش به‌کارگیری نیروهای انسانی، کارگروه تولید، توزیع و نظارت برای تأمین البسه، ماسک و ملزومات موردنیاز بهداشتی کادر درمان و مردم و اصناف نقش‌آفرینی‌های مؤثری داشته است.

زارع از اتصال ۸۵ درصدی دانش‌آموزان گیلانی به سامانه شاد خبرداد و بیان کرد: آموزش‌های مستمر و بی‌وقفه دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری منظم آزمون‌ها در سال تحصیلی گذشته و جاری با اتصال ۸۵ درصدی دانش آموزان گیلانی به سامانه شاد و تحت هدایت کارگروه آموزش یک اقدام مهم در گیلان بوده است.

وی تنها راه مقابله با ویروس جهش‌یافته انگلیسی را رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: گونه جدید کرونا اروپایی در جهان شناسایی و چند مورد آن در کشور هم مشاهده‌شده است، لذا باید مردم کماکان به‌صورت جدی تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را به بهترین نحو اجرایی کنند.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با ابراز خرسندی از ساخت واکسن کرونا به دست دانشمندان ایرانی افزود: ساخت این واکسن به معنای شکست کامل بیماری کووید ۱۹ نیست، لذا مراعات توصیه‌های مراقبتی، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و رعایت فاصله اجتماعی همچنان راه اصلی مقابله با بیماری است.

زارع با اشاره به نارنجی بودن 6 شهرستان گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با توجه به آخرین آمارهای اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت چهار شهرستان تالش، املش، ماسال و سیاهکل در وضعیت آبی و ۶ شهرستان رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، لاهیجان و آستانه‌اشرفیه در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد بوده و نباید آبی و زرد بودن شهرستان‌ها را به معنای کنترل کامل این ویروس بدانیم.

وی، با اذعان به اینکه ورود به شهرستان‌های قرمز و نارنجی گیلان همچنان ممنوع است، بیان کرد: در ایام نوروز برپایی هرگونه اقامتگاه موقت در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی جلوگیری شده و خودروها با پاک غیربومی در صورت ورود به شهرستان‌های قرمز و نارنجی با جریمه سنگینی مواجه می‌شوند.

در نقد این گفته که « به خاطر غزه امسال نباید عید می داشتیم»
آقای مطهری!نوروز تعطیل بردار نیست نه به خاطر جنگ ۸ ساله نه غزه

نظر شما:

security code