آمار ابتلا به کرونا در برخی از شهرهای گیلان کاهشی است

کلانشهر: آبتین حیدرزاده شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 3 اسفندماه سالروز کشف اولین مورد ابتلا به کرونا در گیلان است و اکنون یک سال از جولان کرونا در استان گیلان  گذشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی راه‌های تنفسی فوقانی بوده و به سادگی منتشر می‌شود به همین دلیل با کمترین بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند برای مدت‌ها در شهرها بماند.

حیدرزاده با بیان اینکه این ویروس قابلیت رشد و جهش یافتگی را دارد افزود: سطح ایمنی که بدن در مقابل یک نوع ویروس از خود نشان می‌دهد با سطح ایمنی در مقابل انواع جهش یافته آن متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و واکسیناسیون ممکن است ویروس کرونا در مدت‌های زیادی و در حدود چندین سال در شهرها استقرار یابد.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف سایر استان‌ها خوشبختانه در 4 شهرستان‌‌ گیلان با توجه و همراهی مردم و مسئولان بیماری کرونا کنترل شده و روبه کاهش است اما برخی از شهرستان‌ها نیز کماکان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

حیدرزاده گفت: در حال حاضر 350 نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که 70 نفر در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند و 70 نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.