پدرام فریوسفی؛

وقتی در رشت روی صحنه رفتم احساس کردم در وین هستم


۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰ | کد خبر: ۱۱۹۸ چاپ
وقتی در رشت روی صحنه رفتم احساس کردم در وین هستم

اختصاصی کلانشهر/ نیلوفر روحی: پدرام فریوسفی مدرس و نوازنده برجسته ویولن نهم و دهم اسفندماه به همراه ارکستر فیلارمونیک گیلان در رشت به روی صحنه می‌رود. به بهانه این جرا گفتگویی با وی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید: 

پدرام فریوسفی درباره تجربه حضورش در رشت به خبرنگار کلانشهر گفت: من همیشه رشت را دوست داشتم و شنیده بودم مردم با فرهنگی دارد و در اولین حضورم در رشت وقتی با حافظ و شهرام ناظری روی صحنه رفتم از صدای تشویق مخاطبان و سکوتشان حین اجرا احساس کردم در وین هستم و متوجه شدم که مردم رشت فرهنگ شنیدن موسیقی را دارند.

فریوسفی در ادامه پیرامون کمبودهای حوزه موسیقی گفت: موسیقی باید از سن کم آموزش داده شود که متاسفانه تدبیری در این مورد اندیشیده نمی‌شود و مشکل آموزش، به ویژه در سازهای زهی همیشه وجود دارد و همچنان شاهد کمبود‌ها هستیم که این مسئله به مسوولین و دولت باز می‌گردد که در ظاهر می‌گویند فرهنگ مهم است اما کاری انجام نمی‌دهند که این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر وجود دارد اما خوشبختانه رشت به دلیل نزدیکی به پایتخت و نوازنده‌های با انگیزه وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهرستان‌ها دارد.
او افزود: متاسفانه این مسائل اهمیتی برای مسوولین ندارد و نمی‌شود چیزی را بر عهده آن‌ها گذاشت.
او همچنین ادامه داد: خودم به شخصه برای بهتر شدن و درست آموزش دیدن سفر کردم و تلاش کردم.

او همچنین پیرامون ارکستر فیلارمونیک گیلان گفت: پیش از نوازندگی، حال خوب فضا و منش نوازنده‌ها اهمیت زیادی برایم دارد که هر دوی این‌ها در ارکستر گیلان وجود دارند و ایرادات فنی کوچکی که وجود دارد به دلیل کم تجربگی و نوپایی گروه است که اگر بتوانند از نوازنده‌های با تجربه و مدرسان خوب استفاده کنند سطح ارکستر بالاتر می‌رود.


فریوسفی در آخر گفت: در همین روزها پدر یکی از دوستانم را از دست دادم که تصمیم گرفتیم قسمت دوم این کنسرتو را به خانواده فرهادی و دوست عزیزم رضا فرهادی تقدیم کنم.

نظر شما:

security code