تصفیه خانه جنوبی شهر رشت سال ۱۴۰۰ راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از راه‌اندازی تصفیه‌خانه جنوبی رشت در سال آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه ۱۲ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود.
سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب گیلان از محل اعتبارات ملی و استانی و استفاده از منابع درآمدی جاری خود در شهرهای مختلف استان طرح‌های بزرگ فاضلاب بهداشتی را اجرایی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: شرکت آب و فاضلاب گیلان طرح‌های سامان بخشی فاضلاب را در شهرهای رودسر، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، صومعه سرا، فومن، انزلی، تالش و آستارا اجرایی کرده است.

حسینی ابراز داشت: همزمان با طرح‌های مذکور طرح‌های مطالعاتی برای اکثر شهرهای استان نیز به انجام رسیده و تلاش‌ها برای اخذ کدهای اعتباری و اجرایی کردن آن‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانیدپروژه‌های آبخیزداری گیلان با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شود
جانشین سپاه گیلان در امور بسیج: دولت‌ زمینه مشارکت نیروهای بسیجی در سازندگی کشور را فراهم کند
شالیکاران گیلانی برای دریافت بذرهای گواهی‌شده به کارگزاری‌ها مراجعه کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان بیان کرد: در میان شهرهای اجرایی مذکور تا‌کنون تصفیه‌خانه‌های بزرگ فاضلاب بهداشتی در شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی احداث شده و در حال تصفیه فاضلاب و بهره‌برداری است.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شهرک ایثارگران منجیل نیز که بیشتر از محل اعتبارات زلزله احداث شده بود در طول این دوران توسط شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به‌سازی شده و در حال بهره‌برداری است.

وی درباره تصفیه فاضلاب در مجتمع‌های مسکونی گفت: برای مجتمع‌های مسکونی نظیر شهرک‌ها و طرح‌های مسکن مهر نیز تاکنون 7 سیستم پکیج تصفیه فاضلاب که یک صنعت نوین تصفیه فاضلاب بوده و در قالب تصفیه خانه‌های قابل حمل، محلی و دارای ارزش بسیاری است راه‌اندازی شده و در حال بهره‌برداری هستند.

حسینی با بیان اینکه تصفیه خانه‌های مذکور درمجموع وظیفه‌ی تصفیه فاضلاب به میزان 111 هزار و 350 مترمکعب در شبانه روز را برعهده دارند افزود: در حقیقت به جای ورود این حجم فاضلاب به طبیعت گیلان و دریای زیبای خزر معادل آن پساب تصفیه‌شده قابل استفاده در کشاورزی، آبیاری، منابع طبیعی و فضای سبز به طبیعت گیلان هدیه می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری پی در پی پکیج‌ها و تصفیه خانه‌های فاضلاب در سطح استان گیلان ادامه‌ی راهی برای داشتن گیلانی پاک از فاضلاب در آینده روشن و نزدیک است.

حسینی تصریح کرد: این اقدامات با همت همه‌ی آحاد مردم استان گیلان، ادامه‌ حمایت‌های مقامات استانی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت آب و فاضلاب گیلان ساختنی بوده و دور از انتظار نیست.

وی درباره خط انتقال فاضلاب از جنوب رشت به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوبی این شهر گفت: در جنوب رشت، فاضلاب‌های محدوده‌ی شهرک‌های شهید مصطفی خمینی، لاکان شهر، فومن شیمی، پارس شهاب و مجتمع بزرگ مسکن مهر رشت جمع‌آوری شده و به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوبی این شهر، در مجاورت رودخانه‌ی گوهررود منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار داشت: از 2 سوی محدوده مذکور، در خط A تا کنون 4 هزار و 705 متر و در خط B به میزان 530 متر جمعاً به طول 5 هزار و 235 متر لوله‌گذاری خط انتقال انجام شده است.

حسینی بیان کرد: با تکمیل این محدوده و بهره‌برداری از این تصفیه خانه در جدول‌های یک و 2 آن در سال آینده، فاضلابی به میزان 12 هزار و 500 هزارمتر مکعب در شبانه روز تصفیه و پساب آن با قابلیت استفاده درمصارف کشاورزی و صنعتی به طبیعت بازگردانده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تصریح کرد: با اجرای جدول‌های 3 و 4 این تصفیه خانه نیز که در دست برنامه‌ریزی و اقدام است در نهایت این تصفیه خانه قابلیت تصفیه فاضلاب به میزان 25 هزار متر مکعب در شبانه روز را دارد.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code