معاون صید و ماهیگیری گیلان عنوان کرد

صید ۹۴۷ میلیاردی ماهیگیران گیلانی از دریای خزر


۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۲۱:۲۰ | کد خبر: ۱۲۰۹۰ چاپ

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۱۰۹۷ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۹۴۷ میلیارد ریال است.

صید ۹۴۷ میلیاردی ماهیگیران گیلانی از دریای خزر

کلانشهر: اکبر ایلدرم اظهار کرد: جمع کل صید شرکت‌های تعاونی پره استان گیلان از آستارا تا چابکسر تاکنون ۱۰۹۷ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ترکیب صید این میزان ماهی، گفت: کفال با ۶۰۷ تن ۵۵ درصد، سفید با ۴۴۴ تن ۴۰ درصد، کپور با ۱۱ تن یک درصد و سایر گونه ها شامل سیف و سوف همچنین انواع کولی با ۳۵ تن چهار درصد صید را به خود اختصاص داده‌اند.

ایلدرم، با بیان اینکه میانگین سرانه صید هر شرکت تعاونی پره ۲۲ تن بوده است، تصریح کرد: ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۹۴۷ میلیارد ریال است و این مقدار صید توسط ۴۹ شرکت تعاونی با ۴۰۰۰ نفر صیاد و ۱۴ هزار مرتبه تورکشی استحصال شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، با بیان اینکه صید ماهی از خزر تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد، عنوان کرد: بعد از اتمام این مدت براساس نظر کمیته مدیریت صید استان نسبت به اتمام یا تمدید صید تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، «صید پره» یا تورگستر از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی در حاشیه جنوبی دریای خزر است که قدمتی چندصدساله دارد. در این روش یک سر تور ماهیگیری توسط قایق چوبی بزرگی در دریا به شکل حرف U گسترده می‌شود و سر انتهایی تور با فاصله حدودا صد متری از نقطه اولیه به ساحل بازمی‌گردد. قطر سوراخ‌های تور پره به اندازه‌ای است که تنها ماهیان بالغ را صید کرده و بنابراین در حفظ ذخایر آبزیستی و بچه‌ماهی‌ها بسیار موثر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code