جذب نیرو در راه آهن گیلان با اولویت استخدام افراد بومی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ایجاد اشتغال در راه آهن شمال 2 را بسیار با اهمیت دانست و گفت: از طریق فراخوان و با اولویت استخدام بومی به زودی روند جذب نیرو هم برای راه آهن گیلان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، علی اوسط اکبری مقدم با حضور در برنامه "در مسیر توسعه" از سفر رییس جمهوری به گیلان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: این سفر دستاوردهای مطلوبی برای گیلان دارد که توسعه استان را رقم می زند.

وی راه آهن گیلان را یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی و حمل نقلی کشور خواند که علاوه تحول اقتصادی،ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری را نیز به همراه دارد.

اکبری مقدم با بیان اینکه راه آهن گیلان دارای سه فاز است که فاز اول آن قزوین رشت، فاز دوم رشت انزلی و فاز سوم رشت آستارا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با حضور رییس جمهوری فاز اول به صورت رسمی افتتاح و عملیات اجرایی رشت آستارا آغاز می شود.

وی ایجاد اشتغال در راه آهن شمال 2 و نیز ایجاد اشتغال غیرمستقیم از طریق کارکردهای راه آهن در گیلان را بسیار با اهمیت دانست و با اعلام اینکه برای مراحل ابتدایی فعالیت راه آهن در گیلان از نیروهای متخصص سایر استان های دارای راه آهن استفاده می شود، گفت: از طریق فراخوان و با اولویت استخدام بومی به زودی روند جذب نیرو برای راه آهن گیلان انجام می شود تا جایگزین نیروهای غیر بومی و موقتی شوند.

اکبری مقدم همچنین به موضوع سیل در برخی شهرستان های استان در ماههای اخیر اشاره کرد و افزود: با پیگیری های استاندار گیلان و حضور رییس برنامه و بودجه و چندتن از وزرا در شهرستان های سیل زده تصمیمات خوبی برای رفع بحران اخذ و در اسرع وقت خسارت های مالی این حادثه نیز پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در پایان به مسئله مدیریت پسماند در گیلان به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: نشست های کارشناسی بسیاری در این خصوص برگزار شده تا با انجام فعالیتی موثر در جهت کاهش آلودگی ها و مشکلات موجود در این بخش گام برداریم.