استفاده بهینه از منابع طبیعی یکی از راه های اشتغالزایی است

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: یکی از راه های اشتغالزایی در شهرستان استفاده بهینه و قانونی از منابع طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، رحیم حیدری در نشست با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل ها را یک وظیفه عمومی برشمرد و گفت: یکی از راه های اشتغالزایی در شهرستان استفاده بهینه و قانونی از منابع طبیعی است و این مهم می طلبد تا همگی دست در دست هم با مشارکت مردم بتوانیم گام های خوبی در جهت اشتغال برداریم.

وی ادامه داد: باید با آموزش و فرهنگ سازی عوامل آسیب رسان به جنگل کنترل شود. منابع طبیعی هر جامعه ثروت آن جامعه محسوب می شود و همه افراد باید در نگهداری و حفاظت از این منابع تلاش کنند زیرا رشد، تعالی و حیات انسان ها وابسته به این منابع است.

حیدری ادامه داد: تخریب، انهدام، آتش سوزی و بی اهمیت شمردن این منابع طبیعی منجر به نابودی آیندگان است، چرا که این منابع فقط به نسل حاضر تعلق نداشته بلکه میراثی است که باید برای نسل های آینده نیز محافظت و انتقال داده شود.

وی به نقش خانواده ها در حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری تاکید کرد و گفت: خانواده ها حفاظت از منابع طبیعی را که حیات بشر در آن قرار دارد، باید مثل سایر آموزه ها به فرزندانشان آموزش دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان به رئیس و کارکنان منابع طبیعی این شهرستان متذکر شد: برخورد های قهرآمیز با مردم نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت و هرگونه همکاری در این زمینه را قطع می کنند.

حیدری در پایان ضمن تشکر از زحمات رئیس و کارکنان منابع طبیعی آستانه اشرفیه خواستار تلاش مضاعف در جهت ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی وآبخیزداری در شهرستان شد. 

نظر شما:

security code