مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

افزایش ۷ تا ۱۵ درجه دمای هوای گیلان تا آخر هفته


۱۴۰۰/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۷ | کد خبر: ۱۲۴۱۲ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش هفت تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید خواهد بود.

افزایش ۷ تا ۱۵ درجه دمای هوای گیلان تا آخر هفته
کلانشهر: محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری دانست و اظهار کرد: رودبار با ۲۱ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۱۰ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان است.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است، افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری های موقتی به ویژه در ساعات عصر و شب، افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد مبنی بر وزش باد شدید و خیلی شدید، تصریح کرد: به تدریج از سه شنبه با نفوذ جریانات جنوبی و گرم به منطقه روند افزایش محسوس دما و به تناوب وزش باد گرم شدید تا خیلی شدید تا اواخر هفته پیش بینی می شود.

دادرس، از افزایش هفت تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید خواهد بود.

وی افزایش ذوب برف در ارتفاعات و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع را از دیگر پدیده های احتمالی دانست و خاطرنشان کرد: طی پنجشنبه غالبا وزش باد شمالی خواهد شد و کاهش دما داریم.

نظر شما:

security code