فرماندار آستارا:

سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری در پایانه و بارانداز ریلی آستارا


۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۰۳ | کد خبر: ۱۲۴۴ چاپ
سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری در پایانه و بارانداز ریلی آستارا

 فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: سرمایه گذاری در بارانداز و پایانه ریلی این شهرستان 60 میلیون دلار می باشد که تاکنون 30 میلیون دلار آن محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، حسن رستم زاد، در آستانه سفر رئیس جمهور به استان گیلان و آغاز رسمی عملیات احداث پروژه راه آهن رشت – آستارا، از پل ریلی مرزی، بارانداز و پایانه ریلی بین المللی آستارا، بازدید و میزان پیشرفت این پروژه را بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: بارانداز و ترمینال بین المللی ریلی آستارا در زمینی به مساحت 60 هکتار در حال انجام می باشد که فاز نخست آن به وسعت 35 هکتار به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای این پروژه 60 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت می پذیرد، ادامه داد: برای تکمیل فاز اول، عملیات احداث سه دهنه پل به روی رودخانه مرزی آستاراچای، روگذر جاده باغچه سرا و روگذر کمربندی ضلع غربی شهر، 15 کیلومتر ریل گذار در حدفاصل سه کیلومتری مرز تا بارانداز، محوطه سازی، احداث ساختمان 300 متری گمرک و سایر کارهای زیر بنایی انجام شده است.

رستم زاد با بیان اینکه در فاز دوم ترمینال های اختصاصی غلات، نفت و سایر زیر ساخت ها تکمیل می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات صادرات، واردات و ترانزیت از این پایانه در حال انجام است و هر روز نسبت به روز گذشته افزایش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه راه آهن در ایجاد اشتغال در شهرستان نقش بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: جایی که پروژه های ملی انجام می شوند، همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری هستند تا با توقف پروژه متحمل زیان نشویم.

 در جریان این بازدید، «کامبیز لقمانی مقدم» معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار و «بابک باستانی» بخشدار مرکزی این شهرستان حضور داشتند.

 

نظر شما:

security code