فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

وقوع ۸ فقره حریق در سطح جنگل های گیلان/ مساحت زیر هکتار است


۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۶:۲۷ | کد خبر: ۱۲۴۹۵ چاپ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه تاکنون هشت فقره آتش سوزی در سطح عرصه های جنگلی استان گیلان به وقوع پیوسته است، افزود: این حریق ها در شهرستان های رودبار، رشت و لنگرود بوده است.

وقوع ۸ فقره حریق در سطح جنگل های گیلان/ مساحت زیر هکتار است
کلانشهر: سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز وزش باد گرم شدید در ارتفاعات و دامنه های استان گیلان از بامداد امروز، اظهار کرد: کلیه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان طی امروز و فردا در حال آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت فقره آتش سوزی در سطح عرصه های جنگلی استان گیلان به وقوع پیوسته است، افزود: این حریق ها در شهرستان رودبار منطقه قلعه کول، کیابادتخت و دیلم ده شهربیجار، شهرستان رشت منطقه سراوان و شهرستان لنگرود منطقه اطاقور بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از اطفای کلیه حریق ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت و پرسنل ادارات منابع طبیعی با وجود وزش باد شدید، از گسترش آتش جلوگیری شد.

قربانی لرد، با بیان اینکه مساحت حریق های رخ داده تاکنون زیر یک هکتار بوده است، گفت: آتش سوزی ها سطحی بوده و آسیب جدی به درختان وارد نشده است لذا نیروهای حفاظتی تا پایان وزش باد در عرصه ها حضور دارند.

وی از شهروندان و مسافران خواست از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع خودداری کنند و یادآور شد: سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش آتش سوزی از سوی مردم است.

نظر شما:

security code