به مدت ۲ روز؛

جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور در رشت برگزار می شود


۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۰:۴۲ | کد خبر: ۱۲۵ چاپ
جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور در رشت برگزار می شود

رئیس حوزه هنری گیلان از برگزاری شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور به میزبانی شهر رشت خبر داد و گفت: این جشنواره روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش کلانشهر و به نقل از مهر، غلامرضا قاسمی با اشاره به اینکه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور در استان گیلان و به میزبانی رشت برگزار می شود، گفت: این جشنواره روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه سال جاری در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

قاسمی با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۰ آذر ماه سال جاری برگزار می شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های مختلفی در این دو روز اجرا می شود.

وی برگزاری کارگاه شعر و داستان از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر روز سه شنبه را نخستین برنامه این جشنواره عنوان کرد و گفت: آخرین برنامه این روز برگزاری شب شعر از ساعت ۱۸ عصر با شعرخوانی و داستان خوانی راه یافتگان به بخش اختتامیه این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری گیلان با اشاره به راهیابی ۶۵ شاعر و نویسنده به بخش اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، بیان‌کرد: آثار زیادی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده اما نکته قابل توجه این است که بیش از ۲۵۱ اثر متعلق به شاعران و نویسندگان زیر ۲۵ سال است.

وی به دعوت از صاحبان ۶۵ اثر برگزیده برای حضور در این جشنواره خبرداد و تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره روز ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۸ عصر در تالار شهید مطهری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان برگزار می شود.  

قاسمی ادامه داد: بزرگداشت دو شاعر و نویسنده پیشکسوت گیلانی به نام‌های «م. معید» و «مجید دانش آراسته» و همچنین رونمایی از کتاب «گزیده اشعار ۸۰ سال شعر نو گیلان» که توسط هادی میرزانژاد موحد و سید فرزام حسینی جمع آوری شده بخش دیگری از برنامه‌های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه در این کتاب اشعار شاعران سبک شعر نیمایی گیلان از آغاز تا ۱۳۸۰ گردآوری شده است، افزود: این کتاب در دو جلد و در ۱۰۰۰ صفحه است. همچنین برگزیدگان شعر، داستان  و ترانه انتخاب و جوایزی به آنها اهدا می شود.

نظر شما:

security code