مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان عنوان کرد

خطر کرونا در کمین شهرهای زرد گیلان/ بستری ۱۷ بیمار جدید در بخش ICU


۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۶:۲۸ | کد خبر: ۱۲۵۱۴ چاپ

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: طی هفته گذشته پنج شهرستان کشور قرمز و هشت شهرستان کشور نارنجی شده است. همچنین دو شهرستان آبی گیلان وضعیت زرد پیدا کردند که نتیجه ایام پر رفت و آمدهای عید نوروز است.

خطر کرونا در کمین شهرهای زرد گیلان/ بستری ۱۷ بیمار جدید در بخش ICU
کلانشهر: حسن رخشاد در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۷۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و ICU بستری شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۱۱ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، تصریح کرد: در مجموع ۷۱ بیمار در وضعیت بد قرار دارند.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، وضعیت کرونایی شهرهای زرد را در آستانه خطر دانست و عنوان کرد: طی هفته گذشته پنج شهرستان کشور قرمز و هشت شهرستان کشور نارنجی شده است. همچنین دو شهرستان آبی گیلان وضعیت زرد پیدا کردند که نتیجه ایام پر رفت و آمدهای عید نوروز است.

رخشاد، با بیان اینکه خطر کرونا همچنان در کمین ماست، گفت: از مسافران می خواهیم به گیلان نیایند و مسافرانی که در گیلان هستند زودتر از استان خارج شوند علاوه بر خود و خانواده خود باید به فکر دیگران باشیم.

وی احتمال ابتلا به کرونا با توجه به شیوع ویروس انگلیسی را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: مسافران در فضاهای سربسته و شلوغ قرار نگیرند و اگر حضورشان الزامی بود، حتما در و پنجره ها را باز کنند تا هوا جریان داشته باشد.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، ماسک را یک وسیله کلیدی برای جلوگیری از کرونا دانست و خاطرنشان کرد: حتما ماسک بزنید، از دست زدن به سطوح پرهیز کنید و دید و بازدیدهای خانوادگی کوتاه داشته باشید.