معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به پربازدیدترین تفرجگاه در گیلان طی طرح نوروزی امسال، گفت: قلعه رودخان، روستایی سراوان و موزه نظامی انزلی در بین اماکن گردشگری گیلان بیشترین بازدید را داشته‌اند.

قلعه رودخان فومن پربازدیدترین تفرجگاه گیلان در نوروز
کلانشهر: حمیدرضا آذرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان ورود و خروج وسیله نقلیه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۶۳۷ هزار و ۹۵۳ وسیله نقلیه وارد استان و همچنین ۵۲۹ هزار و ۹۳ خودرو از گیلان خارج‌شده است.

 

وی با اشاره به شمار مسافران ورودی و خروجی در گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۱ نفر وارد گیلان و سه میلیون و ۳۹ هزار و ۵۸۹ نفر نیز از استان خارج‌شده‌اند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اشغال ۴۲.۵ درصدی اقامتگاه‌های گیلان بیان کرد: ۱۲۲ هزار و ۱۸۸ نفر در اماکن گردشگری، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و سایر اقامتگاه‌های استان اقامت داشته‌اند.

 

آذرپور با بیان اینکه تاکنون ۳۷۹ هزار و ۵۰۴ نفر از موزه، تفرجگاه و بناهای طبیعی گیلان بازدید کرده‌اند، گفت: ۱۱۷ تن از این افراد از بازدیدکنندگان خارجی بوده‌اند.

 

وی از استمرار نظارت بر اماکن و گردشگاه‌های تحت مدیریت گردشگری استان خبر داد و افزود: تاکنون از دو هزار و ۶۳۷ مکان تفریحی، اقامتی و پذیرایی در سراسر استان بازدیدهای ستادی به‌عمل‌آمده است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به پربازدیدترین تفرجگاه در گیلان طی طرح نوروزی امسال بیان کرد: قلعه رودخان، روستایی سراوان و موزه نظامی انزلی در بین اماکن گردشگری گیلان بیشترین بازدید را داشته‌اند.

 

آذر پور با تأکید بر اینکه الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین اصل در ارائه خدمات به گردشگران است، گفت: گردشگرانی که دارای علائم شبیه کرونا ویروس باشند به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل اقامتگاه ارجاع داده می‌شوند.