معاون اجتماعی پلیس گیلان

افزایش ۲۵۵ درصدی ورود مسافران نوروزی به گیلان


۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۲:۱۹ | کد خبر: ۱۲۶۳۱ چاپ

معاون اجتماعی پلیس گیلان از ورود بیش از ۸۴۴ هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به گیلان خبر داد و گفت: ورود مسافر به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۵۵ درصدی ورود مسافران نوروزی به گیلان

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: یکی از شاخص‌ها و نشانه‌های پیشرفت و توسعه هر کشور، قانونمداری و مشارکت آحاد مردم آن جامعه در تامین نظم و امنیت عمومی است.

 

وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی گیلان علاوه بر انجام ماموریت‌های ذاتی و اساسی برای تامین نظم و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی، در آماده باش کامل است، افزود: پلیس گیلان برای تسهیل سفرهای نوروزی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران از تمامی ظرفیت‌های انتظامی، ترافیکی، پلیس‌های تخصصی، رده‌های اجرایی و کارکنان ستادی استفاده کرده است.

 

معاون اجتماعی پلیس گیلان از ورود بیش از ۸۴۴ هزار خودرو از مبادی ورودی سه‌ گانه استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون و افزایش ۲۵۵ درصدی ورود مسافر به گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا برای حفظ سلامت خود و دیگران از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

 

این مقام انتظامی با تاکید بر لزوم توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس توسط شهروندان و مسافران افزود: رانندگان حین رانندگی از عجله و شتاب خودداری کرده و با احترام به قوانین و مقررات از بروز هرگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

 

سرهنگ رسول‌زاده فرساد با اشاره اینکه زنگ خطر افزایش شمار ابتلا به ویروس کرونا در برخی از شهرها به صدا در آمده است، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک به منظور جلوگیری و قطع زنجیره انتقال این ویروس باید در دستورکار تمامی مردم قرار گیرد.

 

وی با اعلام اینکه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات شهروندان و مسافران است، تصریح کرد: دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ نیز در این ایام به مانند گذشته آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات هموطنان در رابطه با عملکرد کارکنان پلیس است.

 

معاون اجتماعی پلیس گیلان در گفت‌وگو با شبکه باران با اشاره به تعطیلات نوروز و کمین سارقان، تصریح کرد: شهروندان هنگام سفر از نگهداری اشیای گران قیمت در منزل جدا خودداری کنند و در هنگام پرداخت وجه از طریق دستگاه‌‎های کارتخوان یا کار با دستگاهای خودپرداز نیز مراقب سارقان باشند.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سامانه پلیس پاسخگو معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با شماره ۰۹۶۵۸۰ در ساعات اداری آماده ارائه خدمات مشاوره در حوزه‌های مختلف روانشناسی و خانوادگی به شهروندان است.

 

سرهنگ رسول‎زاده فرساد با تاکید بر اینکه توفیقات نیروی انتظامی وابسته به میزان مشارکت مردم است، بیان کرد: همکاری و تعامل مردم با نیروی انتظامی با یکدیگر در نهایت موجب کاهش آسیب پذیری‌ها و دستیابی به امنیت پایدار خواهد شد.