هواشناسی گیلان از وزش باد جنوبی و افزایش دما در گیلان خبر داده و در پی این هشدار، ستاد مدیریت بحران استانداری نیز دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را بر بالا بردن سطح آمادگی‌ها فرا خوانده است.

پیش بینی وزش باد شدید در گیلان/هوا تا 10 درجه گرم می شود
کلانشهر: به گفته هواشناسی، نقشه‌ها نشان‌دهنده جوی غالباً پایدار در منطقه است و تا پایان هفته روند افزایش دما و وزش باد در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

آن‌طور که محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرده طی دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد جنوبی به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی همچنین اطلاعیه هشداری سطح زرد مبنی بر وزش باد و افزایش دما در گیلان صادر کرده است.

در توصیف اطلاعیه هشداری هواشناسی گیلان از وزش باد گرم از روز دوشنبه در استان خبر داده‌شده که تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، سامانه جنوبی که از فردا در منطقه فعال می‌شود علاوه بر وزش باد شدید،  افزایش دما به‌طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نقاط مختلف  را به دنبال خواهد داشت.

احتمال آسیب به سازه‌ها، تأسیسات و بناهای سست‌بنیان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع ازجمله مخاطراتی است که در توصیف اطلاعیه هشداری هواشناسی به آن اشاره‌شده است.

دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان توصیه کرده بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها، خزانه برنج و غیره تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

کارشناسان هواشناسی همچنین بر عدم تردد و استقرار در حاشیه سازه‌های سست‌بنیان تأکید کرده‌اند و گفته‌اند باید نسبت به مقاوم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و محکم کردن پوشش گلخانه‌ها، اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در بخشنامه‌ای از فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش‌داران خواسته است تا ضمن بالا بردن آمادگی‌ها، تمهیدات لازم را در این رابطه به کار ببندند.