معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اختصاص «کارت اعتباری سهام عدالت» به مناسبت ماه رمضان برای صاحبان سهام عدالت، گفت: با اعلام رئیس جمهوری کارت اعتباری سهام عدالت به مناسبت ماه مبارک رمضان به دارندگان سهام عدالت اختصاص می‌یابد، این مهم فرصت و تحول بسیار خوبی برای ۴۰ میلیون صاحب سهام عدالت است که بسیاری از آنان زنان هستند.

اختصاص «کارت اعتباری سهام عدالت» به مناسبت رمضان؛ تحولی در زندگی زنان سهامدار
کلانشهر: به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم تجلیل از دور هشتم انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردمی، اظهار کرد: رئیس جمهوری امروز (۱۸ فروردین) اعلام کردند که به صاحبان سهام عدالت به مناسبت ماه رمضان کارت اعتباری سهام عدالت تعلق می‌گیرد. این مهم فرصت بسیاری خوبی برای صاحبان این سهام است تا از آن برای فعالیت مشاغل خرد و خانگی و یا مشکلات معیشتی و خانوادگی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت کرونا و شرایط اقتصادی فعلی برای کارآفرینی بسیار دشوار است، ادامه داد: ما این شرایط را به خوبی درک می‌کنیم و در جریان سختی‌های زنان و دختران و خانواده‌ها هستیم و از همین رو دولت علاوه بر ارائه تسهیلات لازم به کارآفرینان و در نظر گرفتن معافیت‌هایی تصمیم گرفته است در این شرایط ویژه پاندمی کووید ۱۹ حمایت معیشتی ویژه‌ای برای ماه رمضان در نظر بگیرد و به صاحبان سهام عدالت کارت اعتباری تعلق گیرد.

ابتکار با بیان اینکه می‌دانیم کماکان زنان تحصیل کرده از بیکاری و نبود فرصت شغلی در بسیاری از استان‌ها رنج می‌برند، افزود: از جمله محورهای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده که در شورای برنامه‌ریزی هر استان به ثبت رسیده است؛ توجه به کارآفرینی و اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانواره و دختران فارغ التحصیل و زنان روستایی است.

به گفته ابتکار، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دوره انتخاب زنان برتر کارآفرین، به اشتغال و کارآفرینی زنان فارغ التحصیل، روستایی و سرپرست خانواره توجه ویژه‌ای نشان داده است و با برنامه ریزی بیشتر در راستای توان افزایی و افزایش ظرفیت در استان‌ها، نتایج و دستاوردهای خوبی بدست آمده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین این را هم گفت که دوره "توان افزایی بازارهای مجازی" از جمله طرح‌هایی است که این معاونت به تازگی آن را آغاز کرده و در سطح استان‌ها در حال شکل گیری است.

ابتکار گفت: این معاونت با همکاری وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الگوهای ویژه‌ای را برای بیش از ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار نظیر ارائه تسهیلات ویژه قرض الحسنه به جهت ایجاد اشتغال کوچک و خانگی انجام داده است. همچنین از بانک مرکزی موافقت گرفتیم تا سهام عدالت به عنوان وثیقه‌ای برای دریافت وام قرض الحسنه زنان سرپرست خانوار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگر این معاونت تنظیم و تعیین استانداردهای مشاغل خانگی با همکاری سازمان ملی استاندارد بود که همگی در شرایط سخت کرونا و جنگ اقتصادی با آمریکا و شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه‌ای که نفس اقتصاد را بریده اما نتوانسته نفس زنان کارآفرین را در مقابله با این شرایط سخت ببرد؛ انجام شد.

ابتکار معتقد است: امروزه شاهدیم زنان تلاشگر با نوآوری و خلاقیت در عرصه‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان، فناوری و صنعت و تولید در حال فعالیت‌اند، بسیاری از موارد توسعه صنایع و تولیدات کشور توسط زنان انجام شده که همواره مورد حمایت دولت و معاونت امور زنان و خانواده بوده است.

وی افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید این بود که از زنان توانمندی که ظرفیت کارآفرینی دارند حمایت کنیم و دولت سعی کرده است در اشکال مختلف از این زنان حمایت کند. ما نیز طی یک سال و نیم گذشته برنامه‌های متعددی را در این معاونت و در همین راستا دنبال کردیم که از جمله آن طرح‌هایی برای الگو سازی زنان سرپرست خانوار و یا ایجاد الگوی مشاغل نوین خانگی که امروزه به علت سهولت ایجاد ارتباطات بر بستر اینترنت اهمیت چندبرابری پیدا کرده‌اند، دوره‌های آموزشی و دوره‌های بازاریابی بوده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری یادآور شد: تصور نمی‌کردم این دوره که با همت زنان کارآفرین برگزار می‌شود به دور هشتم برسد، کار سختی بود و با همت و پیگیری دوستان و همکارانم در معاونت این اتفاق بزرگ رخ داد. این دوره برای معرفی زنان کارآفرینی شهرها و روستاها که کمتر دیده شده‌اند برگزار شد و رویکرد ما در آن نشان دادن تلاش و همت و فعالیت و امید زنان کارآفرین به عنوان قوی ترین روش مقابله با تحریم بود.

وی تصریح کرد: در فضایی که سعی دارند امور را به قدری در رسانه‌ها و فضای مجازی منفی جلوه دهند و امید و انگیزه‌ای باقی نماند، فعالیت‌های زنان کارآفرین نشان از امید، تلاش، تاب آوری بالا و سختی و ایستادگی زنان و جامعه ایرانی دارد.

اببتکار با اشاره به راه اندازی "کلینیک کارآفرینی" توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: اخیرا وزیر تعاون با معرفی "کلینیک کارآفرینی" اعلام کردند درگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات صاحبان کسب و کار ایجاد شده است و این درگاه آماده خدمت رسانی است. تحولات بخش تعاون که درصدی از آن در اختیار زنان کارآفرین است و آمار اعلام شده مشارکت زنان در این بخش نشان از جامعه بالنده و سرزنده می‌دهد، به طوری که خستگی برای مردم معنایی ندارد.

ابتکار در پایان گفت: با توکل بر خدا این مردم با همت عالی در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد و آینده روشنی را برای ایران رقم خواهند زد. زنان در کنار مردان با حضور همیشگی خود سرنوشتی خوب و آینده‌ای درخشان را برای این سرزمین به ارمغان خواهند آورد.

نظر شما:

security code