بهره برداری از 4پروژه عمرانی در گیلان


۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۳:۲۴ | کد خبر: ۱۲۸۴ چاپ
بهره برداری از 4پروژه عمرانی در گیلان

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: امروز عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین نیز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، ماکان پدرام گفت: امروز با حضور رئیس جمهور و مقامات کشوری 4پروژه عمرانی استان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقیمانده ازادراه نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها شامل کنار گذر پره سر ولنگرود، بیمارستان 160 تختخوابی لاهیجان و راه آهن قزوین رشت است که بهره‌برداری از این طرح‌ها به‌ویژه راه آهن قزوین – رشت نقش ویژه ای در توسعه استان به همراه خواهد داشت.

پدرام ادامه داد: هم‌چنین در این روز عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین نیز آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره مختصری در مورد این پروژه ها گفت: کنار گذر لنگرود به طول 11 کیلومتر است که در حال حاضر باند اول این کنارگذر زیرعبور ترافیک قرار دارد و باند دوم آن با هدف حذف گلوگاه ترافیکی منطقه تکمیل امروز و فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.

پدرام بهره‌برداری از این کنارگذر را موجب حذف ترافیک داخل شهر لنگرود دانست و عنوان کرد: با احداث این کنارگذر گلوگاه ترافیکی در این نقطه رفع می‌شود و تردد مسافران و ترانزیت کالا در محور بزرگراهی ساحلی شمال تسهیل خواهد شد.

وی برقراری ترافیک روان وایمن،کاهش تصادفات جاده ای،صرفه جویی در مصرف سوخت کاهش زمان سفر وتوسعه گردشگری در شهرستانهای مسیر را از مهمترین مزیتهای این طرح عنوان کرد.

پدرام تصریح کرد: پروژه کنارگذر پره سر نیز از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری می رسد این پروژه در محور پونل-تالش واقع است ودارای سه تقاطع با ارتفاع 3 متری و دهنه 8 متری است.

وی خاطرنشان کرد: شهر پره‌سر با توجه به وسعت زیاد جغرافیایی و به دلیل قرار گرفتن در محل تردد استانهای شمال غربی کشور با مرکز همواره شاهد ترافیک های سنگین در این منطقه است که با بهره برداری از این پروژه ملی مشکل ترافیکی این محور نیز بر طرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان برقراری ترافیک روان‌ و ایمن‌ و نیز کاهش تصادفات جاده‌ای را از اهداف احداث این کنارگذر عنوان کرد و گفت: احداث کنار گذر تالش نقش مهمی در تسهیل آمد و شد و ترانزیت منطقه خواهد داشت.

وی افزود: بیمارستان 160 تختخوابی لاهیجان نیز ازدیگرطرح هایی است که امروز افتتاح می شود این بیمارستان در زمینی به مساحت 18هزار و365 متر مربع وبا زیر بنای 17 هزار و501متر مربع (با احتساب ساختمانهای جانبی) و 4 طبقه احداث شده است که عملیات اجرایی آن از سال 87 با ظرفیت 204 تخت دربخش‌های مختلف درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU ، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و بخش مراقبت ویژه اجرایی شده است و آماده واگذاری به علوم پزشکی استان است. 

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code