جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی سایت شرط‌ بندی و قمار آنلاین در رشت خبر داد.

دستگیری عامل راه اندازی سایت شرط بندی و قمار در رشت با ۵۸ کارت عابربانک

کلانشهر: سرهنگ حسین حسن‌پور با بیان اینکه با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس امنیت عمومی استان مشخص شد، مدیر کانالی در شبکه‌های اجتماعی ضمن تبلیغ قمار و شرط‌ بندی، کاربران فضای مجازی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت و با ایجاد انگیزه مالی مبالغ زیادی از آنها دریافت کرده است، افزود: شناسایی هویت واقعی این فرد در دستورکار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: با اقدامات فنی و همه جانبه، متهم مورد نظر و محل فعالیت وی در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از دستگیری متهم ۴۵ ساله در منزلش خبر داد و بیان کرد: در بازرسی از این مکان یک دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه کیس کامپیوتر، ۵۸ عدد کارت عابر بانک، یک دستگاه کارتخوان و سه دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.

سرهنگ حسن‌پور به اعتراف متهم به بزه‌ انتسابی و معرفی وی به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد سایت‌های شرط‌ بندی تنها کسب درآمد برای گردانندگان این سایت‌ها است که معمولا در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با انتشار عکس‌هایی از زندگی شخصی خود و القاء حس خوشبختی به مخاطبان، کاربران را ترغیب به فعالیت در این زمینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ضمن عدم توجه به تبلیغات فریبنده افراد سودجو در فضای مجازی از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع بوده و مرتکبان آن به یک ماه تا ۶ ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد.